איימן עודה הורחק מהמליאה לשבוע

ההחלטה התקבלה על ידי ועדת האתיקה של הכנסת, בעקבות קובלנה נגד יו"ר הרשימה המשותפת על רקע מילים פוגעניות שהטיח כלפי שוטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 17:36 יט בתמוז התשעח

איימן עודה הורחק מהמליאה לשבוע
איימן עודה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ב') להרחיק את יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, לשבוע ימים מדיוני המליאה והוועדות, בעקבות קובלנה שהגישו נגדו חברי הכנסת נאווה בוקר ואורן חזן מהליכוד.

הרקע לקובלנה הוא אירוע שבו הטיח עודה מילים פוגעניות כלפי שוטרים שמנעו ממנו לבקר את הפעיל החברתי והפוליטי, ג'עפר פרח, שאושפז בביה"ח רמב"ם לאחר שנפגע במהלך הפגנה בחיפה.

עודה טען להגנתו כי לאחר ויכוח ממושך עם השוטרים התלהטו הרוחות ובדבריו כלפי השוטרים, להם אמר בין היתר "אתה אפס" ו"מי אתה בכלל?", לא היה משום פגיע בעובד ציבור. 

ועדת האתיקה מצדה קבעה כי מדובר בהפרה בוטה של כללי האתיקה המצופים מחבר כנסת, ולנוכח העובדה שאין זו הפעם הראשונה שעודה מפר את הכללים הוחלט להרחיקו מהמליאה ומהוועדות למשך שבוע, למעט הזכות להשתתף בהצבעות בלבד.

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, שהגיש גם הוא קובלנה בנושא בירך על החלטת הוועדה, ואמר: "אני מקווה שהוא יתנצל וילמד את הלקח. בנוסף אני מקווה שוועדת הבחירות תפסול אותו מלרוץ בבחירות הבאות".