איילת שקד על כוחם של השופטים: "לא הכול שפיט. אולי הכנסת צריכה להתערב"

שרת המשפטים נגד משפטיזציה ("לא מלאה הארץ משפט"), מסבירה מדוע התנגדו למינויה ("צעירה, אשה, וימנית") ולא פוסלת התמודדות על ראשות הממשלה ("הכל פתוח, אך אחרי נתניהו הכי מתאים זה בנט")

חדשות כיפה 11/05/17 09:49 טו באייר התשעז

איילת שקד על כוחם של השופטים: "לא הכול שפיט. אולי הכנסת צריכה להתערב"
איילת שקד, צילום: יונן סידל / פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד לא פוסלת התמודדות על ראשות הממשלה, אך סוברת שנפתלי בנט הוא המתאים ביותר לרשת את נתניהו. כך היא אמרה בראיון לכתב העת 'עורך הדין' של לשכת עורכי הדין.

במהלך הראיון התמקדה שקד בסוגיית המשפטיזציה בישראל, נושא שהיא מרבה לעסוק בו שנכנסה לתפקיד שרת המשפטים. "לא הכול שפיט", היא טענה, "ולא מלאה הארץ משפט. יש עניינים ביטחוניים וכלכליים שהמקום שהם צריכים להיות מוכרעים זה לא בבית המשפט, אלא בכנסת ובממשלה. גם כשהפרקליטות או היועץ המשפטי מתעסקים בחקירות כאלו ואחרות צריך לתת להם לסיים אותן, לא לעתור, ואם עותרים באמצע חקירה, אז להעיף את העותר מכל המדרגות".

לדבריה, "נכון יהיה לצמצם בצורה מסוימת את זכות העמידה, והכי טוב יהיה אם השופטים יעשו זאת בעצמם. אם זה לא קורה יכול להיות שהכנסת צריכה להתערב".

השרה הבכירה מהבית היהודי התייחסה לתרבות קידום השופטים לפי ותק, שהשתרשה במערכת המשפט ואמרה כי מדובר בנושא בעייתי "שאין לו אח ורע בעולם. בשום מערכת לא בוחרים את ראש המערכת על פי הוותק שלו. זה לא קיים. לא במשטרה, לא בפרקליטות, לא בממשלה. בשום מקום. בעיניי מי שצריך להיות נשיא בית המשפט העליון הוא האדם המוכשר ביותר הן מבחינה משפטית והן מבחינה ניהולית, אבל טרם הכרעתי בסוגיה זו והיא בהחלט ראויה לדיון ציבורי".

שרת המשפטים סיפרה כי הייתה מודעת לביקורות על מינוי לתפקיד לפני כשנתיים, "הרמת הגבה הייתה בגלל שאני צעירה, בגלל שאני אישה ובגלל שאני ימנית". עם זאת היא מציינת כי השיח הזה נעלם מהר מאוד.בנוסף לכך היא אמרה כי בהחלט מעוניינת להמשיך לקדנציה נוספת.

ראשת הממשלה איילת שקד? "לא יודעת. החיים מאוד מפתיעים. אף אחד, וגם לא אני, חשב שבגיל ארבעים אהיה שרת המשפטים של מדינת ישראל, לכן אני חושבת שהכול אפשרי והכול פתוח".

עם זאת, היא מיהרה לסייג ולמנוע עימות עם ראש מפלגתה, "אם אתה שואל אותי היום, אני חושבת שאחרי בנימין נתניהו הכי מתאים לכהן כראש הממשלה נפתלי בנט".