איילת שקד: "כך נראית הדרת נשים"

קמפיין הבית היהודי ב פתח תקווה הושחת. פרצופיהן של נשות 'הבית היהודי' רוססו בתרסיס שחור. איילת שקד:"בושה". יו״ר הבית היהודי בעיר: "אצלנו אין הבדל בין גבר לאישה"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 17:22 יח בתשרי התשעט

איילת שקד: "כך נראית הדרת נשים"
צילום: ללא

לא רק בירושלים: פניהן של נשות מפלגת 'הבית היהודי' בפתח תקווה הושחתו בכרזה שהופצה בעיר. איילת שקד ושולי מועלם בתגובה: אנחנו איתכן ועם המפלגה בפתח תקווה שהנשים בה מובילות. ואני בטוחה שגם תושבי פתח תקווה".

שרת המשפטים איילת שקד, תקפה את השחתת הקמפיין של הבית היהודי בפתח תקווה: "כך נראית הדרת נשים: רק אמש הצטלמנו עם הנשים המובילות בסוכת הבית היהודי בפתח תקווה. והיום גילינו השחתה מכוערת של הכרזות ברחוב. בושה."

שקד התגאתה בייצוג הנשי של המפלגה: "במקום שנאה וקיטוב, אני מציעה ללמוד מהבית היהודי על הובלה נשית: יו"ר הסיעה שולי מועלם, האישה היחידה בכנסת בתפקיד זה. אני החברה היחידה בקבינט המדיני ביטחוני, ויש לנו עוד פורום נשים חזק ונציגות רבות ברשימות המוניציפאליות."

יו"ר התנועה שולי מועלם גינתה גם היא את מעשה ההשחתה: "האנשים שהשחיתו את תמונות הנשים ברשימת הבית היהודי בפתח תקווה רוצים לפגוע בחברה הישראלית, לפגוע בבית היהודי בכלל ובפתח תקווה בפרט ובעיקר פועלים נגד כל ערך יהודי הרואה בנשים חלק מהותי מהבריאה , בידיעה שהעולם שלם רק בשילוב הכוחות המיוחדים לנשים וגברים יחד.

צילום: ללא

מועלם חיזקה את נשות הבית היהודי שפניהן רוססו בצבע שחור: "גילה ואליה הן חלק מנשות הבית היהודי ברחבי הארץ כולה , נשים המובילות מזה שני עשורים את מהפיכת לימוד התורה לנשים והחיבור לקודש ,נשים שפועלות במרחב הציבורי על כל חלקיו ובעיקר נשים שנמצאות ומשפיעות כל השנים בשדה הפוליטי המקומי והארצי. כולנו בבית היהודי, נשים וגברים כאחד, עומדים מאחורי גילה ואליה להמשיך בעשיה המדהימה שלהן לטובת הציבור בפתח תקווה והחברה הישראלית כולה."

מ״מ ראש העיר פתח תקווה ויו״ר הבית היהודי בעיר איציק דיעי מסר בתגובה: "הבוקר התעוררנו ליום שחור וחשוך. המשחיתים ניסו למחוק את הנשים המועמדות שלנו, אבל אותנו אי אפשר למחוק ואת הנשים שלנו אף אחד לא יסתיר. היהדות שלנו היא יהדות מכילה ומאחדת וההצלחה שלנו בבחירות תנצח את ההדרה וההפחדה". דיעי הוסיף כי ״כנראה שהריצה שלנו בקמפיין חיובי ומאחד, מאיימת על מישהו. אבל אותנו אי אפשר להפחיד.  אנו מגנים בתוקף מעשים חשוכים אלו, והם לא יעשו עלינו רושם או יזיזו אותנו מהדרך הנכונה. רשימת הבית היהודי בפתח תקווה  מייצגת את כלל הקהילות בעיר, נשים וגברים כאחד. אצלנו אין הבדל בין גבר לאישה. אנחנו גאים בנבחרת שלנו שמורכבת מנשים וגברים מובילים בעיר״.

השחתת תמונות של נשים בקמפיינים לקראת הבחירות המקומיות בעוד חודש הפכה לתופעה נרחבת בכל רחבי המדינה. תמונותיה של רחל עזריה הוסרו מאוטובוסים בבירה ותמונותיה של המועמדת בהרצליה הושחתו גם הן.