איילת שקד: "יש נגדי התקפה פוליטית מכוערת"

שרת המשפטים, איילת שקד התייחסה להתקפות נגדה בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה ואמרה: "חברות כנסת בשמאל מנצלות את הפרשה כדי להסית נגדי". ח"כ מרב מיכאלי: "היא עושה את הדבר הקבוע של הימין - מאשימה את השמאל"

חדשות כיפה גלעד כהן 17/01/19 17:52 יא בשבט התשעט

איילת שקד: "יש נגדי התקפה פוליטית מכוערת"
השרה איילת שקד, צילום: יוסי זמיר

שרת המשפטים ויו"ר מפלגת 'הימין החדש', איילת שקד התייחסה היום (ה') להתקפות נגדה בעניין ההאשמות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נווה. שקד אמרה: "חברות כנסת מהשמאל מנצלות את הפרשה כדי להסית נגדי. זו התקפה פוליטית מכוערת. המתקפות הפוליטיות לא ירפו את ידי, אכהן עוד קדנציה כשרת משפטים ואשלים את המהפכה במערכת המשפט."

כזכור, אמש הותר לפרסום כי החשוד בפרשת השחיתות החמורה במערכת המשפט, הוא יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה. נווה עצור מאז אתמול בבוקר, והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בשלושה ימים. יחד עמו נעצרה שופטת ששמה אסור עדיין בפרסום. צו איסור פרסום עדיין מוטל על רוב פרטי החקירה. 

נווה נחשב למקורב מאוד לשרת המשפטים איילת שקד, ובעקבות כך הופץ נגדה היום בצהריים סרטון המונה את קשריה עימו, לכאורה מטעם מפלגת הבית היהודי, שהכחישה את הדבר. שקד אמרה היום, בהודעה משותפת עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כי זהו "יום סוער עבורי, כשרת משפטים וכאישה", וכי היא מקווה שהחקירה תושלם בהקדם. 

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה על דברי שקד ואמרה: "מצער אך צפוי שבמקום להכות על חטא, לעשות חשבון נפש, ולהתנצל על חלקה בהאדרתו של אפי נוה ובהפקדת כוח בלתי מרוסן בידיו – עושה השרה שקד מה שהיא מיטיבה לעשות: תוקפת. אבל הכתם נשאר על הקיר והוא לא ימחה. גם הציפייה שלה מחברות כנסת נשים שלא לתקוף אותה רק בשל היותה אשה, מעידה על תפיסה משובשת של תפקידן של נשים בעולם האידיאולוגי והפוליטי. "

גם ח"כ מרב מיכאלי הגיבה על דברי שקד: ״שקד מבינה בניצול פוליטי. היא עשתה קריירה מניצול פוליטי. היא ניצלה את תפקידה כשרת משפטים לקמפיין פוליטי. פגעה במערכת המשפט לצרכים פוליטיים. ועכשיו, כשהשיטות הכוחניות  שלה אפשרו שחיתות בלב המערכת, היא עושה את הדבר הקבוע של הימין - מאשימה את השמאל. ובכן, איילת, זה לא השמאל, זאת את.״