איילת שקד: "לא עזבנו את הציונות הדתית, אנחנו מרחיבים את הבית"

שרת המשפטים התארחה בכנס בשבע ירושלים ה-16 והתייחסה למפלגה החדשה שהקימה עם בנט: "הימין החדש תתמודד בעתיד על הנהגת המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 18:29 ז באדר א'

איילת שקד: "לא עזבנו את הציונות הדתית, אנחנו מרחיבים את הבית"
השרה איילת שקד בכנס בשבע, צילום: ישראל ברדוגו

בריאיון היום (ג') לעופרה לקס בכנס בשבע ירושלים השרה איילת שקד אמרה כי עזיבת הבית היהודי הייתה לה קשה אמוציונאלית אבל רציונאלית היה מדובר בדבר הנכון לעשות. "אנחנו כבר רואים שזה רק תורם להגדלת גוש הימין. מקווה ששתי המפלגות יביאו ביחד סביב ה-14 מנדטים".

יו"ר הימין החדש הדגישה את החשיבות להקמת ממשלה ימנית ואמרה כי: "אנחנו נכנסים לתקופה לא קלה. יש עכשיו בחירות ואחר כך פרסום תכנית טראמפ שתפורסם לפני הקמת הממשלה ואנחנו רוצים לצבור הרבה כוח כדי שגם אם מפלגות שמאל יבואו וירצו להצטרף לממשלת נתניהו, נוכל לדאוג שתוקם ממשלה ימנית ולא תקום מדינה פלסטינית".

בעניין מפלגת הימין החדש, שקד אמרה כי היא והשר נפתלי בנט לא הקימו מפלגה דתית והבהירה כי המפלגה שהקימו היא מפלגה כלל ישראלית. "הימין החדש עוד תתמודד בעתיד על הנהגת המדינה. אני בהחלט אשמח שחלק מאנשי הציונות הדתית יצביעו לנו אבל אנחנו לא פונים רק אל הציבור הזה אלא לכל הציבורים, לדתיים ולחילונים ביחד. ובאמת כאשר חותכים את המצביעים שלנו, רואים את זה בבירור. חצי דתיים וחצי חילוניים".

השרה איילת שקד אמרה בנוסף כי שני ההישגים הגדולים שלה הם הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון ומינוי שופטים חדשים, שמרנים ומגוונים. "למשל, לא היו שופטים יוצאי אתיופיה, היום יש. לא היו שופטים חרדים, היום יש". 

"בהחלט התוויתי את המדיניות במשרד המשפטים והייתי בקיאה בכל הפרטים. הגישה שלי ידועה שהיועץ המשפטי צריך ליישם את תפישת הדרג המדיני במסגרת החוק. ברוב הדברים עבדנו בצורה טובה. היו באמת דברים שבהם היינו חלוקים אבל זה היה מעט. פעם במשרד המשפטים לא אפשרו לתת הטבות לחיילים והיום כן. יש כמובן הרבה עבודה ויש לאן לשאוף, אבל בהחלט אפשר לומר שרוב הפקידות במשרד המשפטים מבינה שתפקידה הוא לאפשר לדרג המדיני למלא את תפקידו".

שקד הבהירה כי היא רוצה להמשיך ולהיות שרת המשפטים גם בקדנציה הבאה. "יש לי עוד הרבה עבודה ובשביל זה אנחנו צריכים מספר דו ספרתי של מנדטים".