מפלגות הימין מתייצבות מאחורי נתניהו

בזמן שבשמאל קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר בעקבות החלטת היועמ"ש, בימין עומדים מאחוריו ואומרים: "כל אדם זכאי עד אשר מוכחת אשמתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 18:37 כג באדר א'

מפלגות הימין מתייצבות מאחורי נתניהו
מנהיגי המפלגות בדרך לבחירות, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה היום (ה') להגיש כתבי אישום בשוחד ומרמה והפרת אמונים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשמעות קריאות להתפטרות נתניהו מתפקידו. "אזרחי ישראל לא רוצים מנהיגות מושחתת", אמר יו"ר מפלגת העבודה. באיחוד מפלגות הימין (לשעבר הבית היהודי) אומרים מנגד: "כל אדם זכאי עד אשר מוכחת אשמתו. נמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי אמר כי על ראש הממשלה להתפטר ולשים סוף לבושה הלאומית. "אל תנהל את הקרב מבית ראש הממשלה. נתניהו מבייש את מדינת ישראל. מחריב הכל כדי להציל את עצמו. אזרחי ישראל לא רוצים מנהיגות מושחתת. ראש הממשלה מבייש את עם ישראל ואת מדינת ישראל".

באיחוד מפלגות הימין מתייצבים מאחורי נתניהו ואומרים: "כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה. עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה כדי שלא נמצא את עצמנו יום אחרי הבחירות עם ממשלת ביבי-גנץ-לפיד שעלולה להוביל אותנו להקמת מדינת טרור פלשתינית".

יור מפלגת העבודה אבי גבאי

יור מפלגת העבודה אבי גבאיצילום: פלאש 90, הדס פרוש

בימין החדש אומרים הערב כי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת חזקת החפות ככל אזרח אחר במדינה. "אנו מכבדים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אך כפי שאמר היועץ במילותיו שיבוא לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה, כך גם אנחנו נמתין לתום השימוע. מפלגת ״הימין החדש״ תמליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את משימת הרכבת הממשלה הבאה".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90, הדס פרוש

גם בש"ס, כמו איחוד מפלגות הימין מגיבה על החלטת מנדלבליט ותומכת בראש הממשלה: "כפי שהודענו מתחילת הדרך, ש״ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ותמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה בעת הזו ונתמוך בו בתפקידו  כראש הממשלה ככל שהחוק יתיר לו".

אחת ממגישות העתירה. ח"כ זנדברג

אחת ממגישות העתירה. ח"כ זנדברגצילום: פלאש 90. הדס פרוש

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ תמר זנדברג אמרה כי לא מדובר ביום שמח. "בראשות הממשלה עומד אדם מושחת עד היסוד שכופף את כל המערכות הציבוריות לטובת הישרדותו האישית. היום ברורה העסקה מאחורי הכנסת כהניסטים לכנסת: איתרוג למושחת תמורת מקום בוועדה למינוי שופטים". 

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
36
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 24/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן