באיחוד הלאומי לא מחכים לבית היהודי

מפלגת האיחוד הלאומי מקיימת מגעים עם מפלגת עצמה לישראל לחבירה לרשימה משותפת, ליצירת בלוק טכני נגד דליפת המנדטים מימין. האיחוד הלאומי: "אנחנו מוכנים לפשרות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/01/19 20:38 כד בשבט התשעט

באיחוד הלאומי לא מחכים לבית היהודי
בצלאל סמוטריץ', צילום: Miriam Alster/FLASH90

צוותי המשא ומתן של מפלגות האיחוד הלאומי ועצמה יהודית נפגשו מספר פעמים בתקופה האחרונה במטרה לבחון את האפשרות לריצה משותפת בבלוק טכני על מנת למנוע איבוד מנדטים לגוש הימין. בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין הצדדים בשורה של נושאים.

מהאיחוד הלאומי נמסר כי "מתוך אחריות למניעת פיצול במפלגות הימין שעלול לגרום להפסד מנדטים לגוש ולהקמת ממשלת שמאל אחרי הבחירות אנחנו מוכנים לפשרות ולא חוסכים כל מאמץ ליצירת מסגרת טכנית שתוודא שאף קול לא הולך לאיבוד".

יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי מסר בתגובה לפירסום כי "כדי למנוע פיצולים אנו תמיד רצינו בלוק טכני ולכן נעשה כל מאמץ לחבר כוחות ככל הניתן, וזאת במיוחד לאור העובדה שב-2009 החיבור הוכיח את עצמו".

מפלגת הבית היהודי, שחוברת באופן מסורתי לאיחוד הלאומי, עדיין מתחבטת בשאלת זהות יושב הראש, ורק בעוד מספר ימים יתקיימו הפריימריז במפלגה, שיקבעו מה תהיה הרשימה למפלגה. בנוסף החבירה לבית היהודי אילצה את האיחוד הלאומי להסתפק במקום השני ברשימה. כעת, כשידה על העליונה, היא תוכל לדרוש את הבכורה מהבית היהודי.