איחוד בימין? הימין החדש מנסה לגייס את כולנו וישראל ביתנו

במפלגות הימין הקטנות מתחילים להיות מודאגים מהסקרים הלא מחמיאים. ראשי מפלגת הימין החדש פועלים לחיבור בינם למפלגת כולנו ומפלגת ישראל ביתנו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/02/19 08:52 כח בשבט התשעט

איחוד בימין? הימין החדש מנסה לגייס את כולנו וישראל ביתנו
פועלים לאיחוד? כחלון ובנט, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

ראשי מפלגת הימין החדש, בנט ושקד, מודאגים מהמצב של מפלגות הימין בסקרים, ופועלים לחיבורים בינם לבין מפלגת כולנו ומפלגת ישראל ביתנו, כך פורסם בחדשות כאן. 

מצבם של המפלגות הקטנות בימין נראה עגום למדי. על פי הסקרים הפנימיים של המפלגות, כולנו וישראל ביתנו נמצאות במצב גרוע בהרבה ממה שמשתקף בסקרים של ערוצי החדשות, שם על פי רוב הם מגיעים ל5-6 מנדטים. 

בימין החדש פועלים לאיחוד בין שלושת מפלגות הימין הללו, כדי שקולות הימין לא ילכו לאיבוד, ואיתם שלטון הימין. איחוד בין שלישיית המפלגות נראה קשה ביותר, מכיוון שהמריבות בין ליברמן לבנט על תפקוד מערכת הביטחון העכירו את הקשר בין השניים. אך יכול להיות שבשביל מקום בממשלה הבאה הם יהיה מוכנים להתפשר.  

לאחרונה פורסם כי נתניהו שוקל להתאחד עם הימין החדש. בכירים במפלגה טוענים כי הם ממשיכים לרוץ לבד עד הסוף, וקובעו כי השריונים שמבקש נתניהו, הם ספין. לטענתם, השריונים נועדו אך ורק כדי לאפשר לנתניהו לקבל יותר שליטה על רשימת הליכוד - ואינם קשורים כלל לחיבורים בימין, לאור המיקומים הנמוכים שעליהם מדובר: 21, 28 ו-36. הבכירים ציינו כי "אף מפלגה לא תתחבר לליכוד עבור מקומות כל כך נמוכים, מה שמעיד על כך שהשריונים נועדו אך ורק עבור נתניהו".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה לפרסום בכאן רשת ב: "בסקרים הפנימיים שלנו, ישראל ביתנו עומדת כרגע על לפחות שמונה מנדטים והימין החדש בקושי מגיע לשישה. בימין החדש, מרוב ייאוש, מנסים לגרור את ישראל ביתנו למלחמת השמצות. אנחנו מציעים להם לחפש פרטנרים אחרים".