איזנקוט מתכונן לבחירות הבאות

הרמטכ"ל לשעבר ביקש לקצר את תקופת חופשת השחרור שלו לחודש אחד בלבד. הפרישה המוקדמת תאפשר לאיזנקוט להתמודד בבחירות כבר בשנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/19 10:13 ג באדר ב'

איזנקוט מתכונן לבחירות הבאות
חושב על פוליטיקה? איזנקוט, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הגיש בקשה לקיצור חופשת השחרור שלו מתקופה של שנה לחודש אחד בלבד וכבר מאפריל הקרוב יוגדר אזרח, כך פורסם בידיעות אחרונות. 

בשל פרישתו המוקדמת, יפסיד איזנקוט סכום כספי של 200-300 אלף שקלים, על פי הערכות. בנוסף, תקופת הצינון לה הוא מחויב על פי חוק - המתנה של שלוש שנים או דילוג על מערכת בחירות אחת - תתקצר, מכיוון שהחישוב הוא ממועד סיום השירות שכולל חופשת שחרור של כשנה ולא ממועד סיום התפקיד. המשמעות - במידה והבחירות הבאות יתקיימו בעוד שנה איזנקוט יוכל להתמודד.

כאשר איזנקוט נשאל עם סיום תפקידו אם הוא מתכוון להיכנס לפוליטיקה ענה ״יש חוק נהדר שנקרא חוק הצינון – נצטנן ונחשוב". בהמשך לכך, כשנשאל היכן הוא רואה את עצמו בעוד שנה מהיום, השיב "אבין לאן אני רוצה ללכת, בחיפוש אחר הדבר המשמעותי הבא לעשות. אני אחפש את מה שיגרום לי לקום עם ברק בעיניים, כמו שעברו עליי 40 שנות השירות שלי, בדגש על ארבע השנים האחרונות".

מדובר צה"ל נמסר: "על פי בקשתו, יפרוש הרמטכ"ל ה־21, רב אלוף במיל' גדי איזנקוט, מצה"ל ב־31/3/19, ויוותר בכך על המשך חופשת השחרור שלו". על פי הפרסום, איזנקוט צפוי לעבור לגור בוושינגטון עם רעייתו למשך כחצי שנה ולהצטרף למחקר במכון לחקר המזרח התיכון