אחרי 9 שנים: חירן הופך ליישוב

בעקבות החלטת שר הפנים הפך הישוב חירן, הנמצא בתחומי יער יתיר, לישוב עצמאי במועצה האזורית תמר, השר דרעי: "זו החלטה חשובה מאד שתדחוף קדימה את היישוב ותסייע לו מאד, אני שמח לסיים 9 שנות המתנה של תושבי חירן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/01/19 14:57 יח בשבט התשעט

אחרי 9 שנים: חירן הופך ליישוב
חירן במיקומו הזמני כיום, צילום: תושבי חירן

הישוב חירן הוקם לפני 9 שנים ע"י 12 משפחות של חברי גרעין אידאליסטים שבאו להקים ישוב קהילתי בדרום הארץ אך עם עלייתם לקרקע הם נתקלו בקשיים רבים שלא איפשרו את אישורו של הישוב, לכן עד היום גרות 38 המשפחות במגורים זמניים (קראוונים) ללא תשתיות וכבישים סלולים ואין אמצעי תחבורה.

הגרעין חירן הוקם בתשס"ט (2008) על ידי משפחות מבית המדרש לבוגרי צבא בעלי, בעידודה וליוויה של תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל. מטרת הגרעין היא להיות שותף אקטיבי ביישוב הנגב, ולהקים ישוב גדול על שלוחת חירן, בבקעת ערד. אופי הישוב הוא דתי תורני, והוא מורכב ממשפחות צעירות בגילן וברוחן, השמחות להיות שותפות בחזון גדול.

בקיץ תש"ע (2010) עלה הגרעין למחנה יתיר, כמחנה התאקלמות זמני, על מנת להתקרב ליעד יישוב הקבע. במחנה מקיים הגרעין חיי קהילה מלאים, ובמקביל מקדם את תהליכי האישור אחרונים לעלייה לקרקע ליישוב הקבע חירן".
 
לאחר 9 שנות המתנה מתישות וארוכות ללא התקדמות ממשית בקידום אישורו של הישוב חירן ובתנאים קשים של המשפחות הגרות בישוב הסמוך לדרום הר חברון חתם היום (יום ה׳) שר הפנים אריה דרעי, על העברת שכונת חירן למועצה האזורית תמר  בדרום ובכך הפך את חירן לישוב עצמאי ומאושר, ההשלכות: הישוב יצא מההקפאה שלו ובקרוב ויוכלו התושבים לבנות בתי קבע.

חירן במיקומו הזמני כיום

חירן במיקומו הזמני כיוםצילום: תושבי חירן

ההחלטה של השר דרעי בעצם הופכת את חירן ל "ישוב" ולא "לשכונה" הקשורה לישוב אחר, מה שמקל על התרחבות הישוב ואף ייתן אישור לתכנוני בניה במקום,חתימתו של השר, ההחלטה תאפשר את קידום הפרויקט להקמת היישוב חירן כיישוב קהילתי כמו כן, הישוב יתנהל כועד מקומי במועצה האזורית תמר.

השר דרעי אמר היום: ״חתמתי על העברת השטח על מנת לאפשר את פיתוחה של חירן כישוב עצמאי במועצה האזורית. זו החלטה חשובה  מאד שתדחוף קדימה את היישוב ותסייע לו מאד. אני שמח לסיים 9 שנות המתנה של התושבים. בהנחייתי, הועדות הגאוגרפיות ממשיכות בעבודתן ובוחנות בימים אלה חלוקת הכנסות ושינויי גבולות במגוון רשויות מקומיות, על מנת לצמצם

גרעין חירן מודה  לשר דרעי על החלטתו החשובה בעניינו של הישוב חירן: "החלטה זו ביום ט"ו בשבט שוות  ערך לאלפי עצים הניטעים מדי שנה,  כסמל לטוב הארץ הזו. בהחלטה זו פרץ השר את הדרך להתקדמות אופרטיבית בהקמת הישוב חירן כחלק מרכזי מיישובו של חבל ארץ חשוב זה, ולהבאת אלפי משפחות לבנות את ביתם בצפון הנגב".