אחרי שנתיים: חוזרים לעמונה

בשנתיים האחרונות רכשו מפוני עמונה בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים כ-40 דונם. ביום חמישי בהובלת מועצת בנימין הם עלו לקרקע: "זו התשובה הציונית הבסיסית לטרור הערבי"

חדשות כיפה גלעד כהן 15/12/18 19:22 ז בטבת התשעט

אחרי שנתיים: חוזרים לעמונה
דגן, סמוטריץ', גנץ ובוארון בעמונה, צילום: הותר לשימוש

עשרות בני נוער ומבוגרים עלו לאדמות הישוב עמונה ביום חמישי האחרון, זאת לאחר בשנתיים האחרונות רכשו מפוני עמונה בעזרת תורמים ומשקיעים פרטיים, כארבעים דונם מאדמות הישוב. בחמישי כאמור, בהובלת מועצת בנימין הם עלו לקרקע.

ח"כ בצלאל סמוטריץ שליווה מקרוב את העליה לקרקע אמר כי עמונה, שהיתה יישוב חי, תוסס, פורח ומדהים בארץ ישראל, לא היתה אמורה להיחרב. "עמונה הוחרבה ברשעות וחוסר צדק משווע של מערכת משפט אטומה ומנותקת. הלילה התחלנו ברוך השם לתקן ולעשות צדק. שבנו אל ההר והתחלנו להפריח בו את השממה. מחובתו של ראש הממשלה לאפשר את החזרה לעמונה, שנעשית בדרך חוקית למהדרין על חלקות שנרכשו כדת וכדין הכסף מלא. נתניהו חייב להצדיק את הגדרת הממשלה שלו כממשלת ימין ולהעביר מסר חד משמעי לאויבינו. אנחנו כאן כדי להישאר וכל ניסיון שלכם לפגוע בנו רק יחזק את האחיזה וההתיישבות שלנו בארץ ישראל. מבקש לחזק את תושבי עמונה הגיבורים ואת ראש המועצה החדש של בנימין ישראל גנץ על מהלך נחוש ונכון מאין כמותו."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שפיקח מקרוב על העליה לקרקע אמר כי "לאחר שנתיים בהן המקום הזה עמד ריק מאדם, אנחנו זוכים להחזיר לכאן חיים ישראליים. החלקות בהן הנחנו את המבנים נרכשו כחוק. אתמול התחייבתי שנקים נקודת התיישבות חדשה בבנימין בתגובה לפיגועים הקשים. היום אנחנו עושים את זה." אומר ראש המועצה גנץ. "אני מודה לחבריי להנהגת ההתיישבות ראשי המועצות שהיו שותפים למהלך ובפרט ליוסי דגן ראש מועצת שומרון ולח"כ בצלאל סמוטריץ שליוו את העליה עצמה. אני מודה לאנשי עמונה ולבני הנוער שבפעם המי יודע כמה מוכיחים לכולנו שמסירות הנפש שלהם למולדת מדהימה אותנו בכל פעם מחדש."

עולים לעמונה

עולים לעמונהצילום: הותר לשימוש

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון אמר כי בימים אלו צריכים להרים את הרוח. "העליה היום לעמונה היא תגובה ציונית הולמת. אני מחזק את חברי ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ואת חלוצי עמונה שרכשו במיליוני שקלים רבים את אדמות הישוב. אני קורא לראש הממשלה לא רק שלא לפנות אלא לפתח ולבסס את הישוב ולהכריז רשמית על עמונה כישוב לכל דבר ועניין ולצד זה להכות בכל הכוח בטרור הגואה."

אביחי בוארון שהוביל את מאבק אנשי עמונה בשנים האחרונות וליווה מקרוב את העליה מסר בשם תושבי עמונה כי "בלילה בו פונינו מבתינו נשבענו לעשות הכל כדי להחזיר לכאן חיים יהודיים, לחזור ולהניף כאן גבוה גבוה את דגל ישראל כדי שכל אויבינו מסביב ידעו - אנחנו ננצח! הארץ הזו היא הבית שלנו ואנחנו על הבית נלחם עד הסוף. בעזרת משקיעים ותורמים רכשנו במליוני שקלים 40 דונם מאדמות ההר. היום נוכח הפיגועים האחרונים החלטנו להרים את הכבוד הלאומי ולהקים מחדש את חוות עמונה לזכר הרוגי הפיגועים האחרונים. אנחנו מצפים מראש הממשלה ומהשרים לקחת חלק ולסייע בכל דרך שתדרש בהקמת הישוב מחדש. אנחנו לא נוותר על החלום הציוני ונקים מחדש ישוב מפואר לתפארת ההתיישבות היהודית בבנימין וביהודה ושומרון ולתפארת עם ישראל ולתפארת מדינת ישראל."