אחרי שנים ארוכות: אבן הפינה של מפוני מגרון

ביישוב מגרון יניחו בסוף השבוע אבן פינה ליישוב הקבע, לאחר שאושרה התב"ע והסתיימו עבודות הפיתוח. "לצד השמחה הגדולה, מצפים שהמדינה תאשר הקמת יישוב במקום אותו טיפחנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין 29/10/18 10:46 כ בחשון התשעט

אחרי שנים ארוכות: אבן הפינה של מפוני מגרון
מחורבן לבניין. הריסות היישוב מגרון, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

שש שנים לאחר שנעקרו תושבי מגרון מהיישוב המקורי, בו גרו 13 שנים, ועברו ל'גבעת היקב', הסמוכה לכוכב יעקב, יניחו התושבים ביום חמישי הקרוב אבן פינה ליישוב הקבע שלהם, סמוך לאותה 'גבעת היקב'. 

לפני כשנה, לאחר שנים של מאבק, אושרה התב"ע (תכנית בניין עיר) של היישוב, ולאחר שעבודות הפיתוח במקום הסתיימו, יחלו התושבים בבניין בתי הקבע שלהם, לא במקום בו קיוו לבנות את ביתם.

היישוב מגרון, כזכור, עלה לקרקע כמאחז בשנת 1999, והתפתח עד שערב הפינוי, בשנת 2012, התגוררו בו כ-50 משפחות. במהלך השנים נטען כי הקרקע עליה יושב המאחז היא קרקע פלשתינית פרטית, ובסוף קיץ 2012, לאחר שנים של מאבק משפטי וציבורי, ולאחר שתושבי מגרון רכשו חלק מהשטח, פונה המאחז ותושביו עברו לגבעת היקב, תוך הבטחה שהמדינה תאשר יישוב קבע לתושבים.

תושב מגרון, צבי גילה, אמר כי "כמובן שלצד השמחה הגדולה על הניצחון של מגרון, אנחנו מצפים לנצח בתביעה המשפטית שהגשנו להכיר באדמות שרכשנו על רכס מגרון, הכרה שתכשיר את הקרקע לקיום החלטת הממשלה להקים את הישוב בראש הרכס, במקום אותו טיפחנו במשך 13 שנה עד העקירה". 

הנחת אבן פינה

הנחת אבן פינהצילום: ללא