אחרי ההדחה: "גבאי התייחס ללבני בצורה אלימה"

הביקורות על תרגיל ההדחה של לבני לא איחרו לבוא, ומאשימות את גבאי בשוביניזם: יו"ר צעירי העבודה: "זו לא הבשורה לה חיכה הציבור הישראלי". ח"כ יחימוביץ', שנכנסה לנעליה של לבני: "אם ציפי לבני תרוץ לבד, היא לא תעבור את אחוז החסימה"

חדשות כיפה מירב כהן 02/01/19 08:42 כה בטבת התשעט

אחרי ההדחה: "גבאי התייחס ללבני בצורה אלימה"
ידעו ימים טובים יותר. גבאי ולבני, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לאחר סילוקה של ציפי לבני מהמחנה הציוני, והעברת תפקיד יושבת ראש האופוזיציה לשלי יחימוביץ', מגיעים קולות המבקרים את המהלך של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי. 

יו"ר האופוזיציה הנכנסת יחימוביץ' טענה כי לא רצתה את תפקיד החדש, משום שהוא חסר משמעות כשאין כנסת מתפקדת, במהלך מערכת בחירות: "לאחר לבטים ומכורח הנסיבות וכדי לחזק את המפלגה - היא נענתה". 

על תרגיל ההדחה של לבני מול המצלמות, אומרת יחימוביץ':"אני לא שייכת למצקצקים, ציפי לבני לא טירונית בשדה הפוליטי ועשתה בעצמה לא מעט דברים אכזריים לאחרים. לבני התקשתה לקבל את העובדה שגבאי הוא יו"ר המחנה הציוני, זה היה תהליך של ריסוק ודה-לגיטימציה יומיומיים".

בסביבתה של יחימוביץ' נשמעה ביקורת על המהלך, ונאמר כי יו"ק האופוזיציה הנכנסת חושבת שהדרך שבה בחר להיפרד משותפתו לבני היתה קיצונית וניתן היה לעשות זאת בדרך אחרת, מכובדת יותר. 

גם יו"ר צעירי העבודה, תומר פינס, גינה את המהלך: "אבי גבאי טעה היום פעמיים - בהחלטה לפרק את איחוד המפלגות בין העבודה והתנועה, ובדרך האלימה שבה הוא עשה זאת. לא זו הבשורה לה חיכה הציבור הישראלי מהמפלגה שאמורה להוביל את המחנה הדמוקרטי והשפוי", כתב בדף הפייסבוק.

בסקרים שהזמינה מפלגת העבודה התברר שמצבו של המחנה הציוני עם לבני או בלעדיה לא משתנה - אז הגיעו שם למסקנה שללבני אין ערך אלקטורלי - מה שחיזק את ההחלטה שקיבל גבאי כבר בשבוע שעבר לפרק את השותפות.