אחרי אלקין, הפלג הירושלמי חובר לברקוביץ

אחרי הקמפין נגד החבירה של משה ליאון עם החרדים, מתפרסם הבוקר בהפתעה כי דווקא הפלג הירושלמי, בוחר לתמוך במועמד עופר ברקוביץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/18 09:29 ה בכסלו התשעט

אחרי אלקין, הפלג הירושלמי חובר לברקוביץ
עופר ברקוביץ, צילום: גלעד תדהר

אחרי שבסיבוב הראשון הביעו תמיכה במועמד זאב אלקין, הבוקר מתפרסם כי הפלג הירושלמי בחר לחתום הסכם עם המועמד עופר ברקוביץ.
הפלג הירושלמי ידוע בהתנגדותו המוצהרת למדינת ישראל בשל אי מחויבותה לתורה והלכותיה. חברי הפלג מקיימים הפגנות נגד גיוס בני ישיבה לצה"ל. בנוסף הרב אוירבך ז"ל, מנהיג הפלג הירושלמי, הורה לתלמידיו שלא לפקוד את לשכת הגיוס ולא להצהיר על 'תורתם אמונתם' של בני הישיבה, וזאת בניגוד לדעת רוב הרבנים החרדיים

אתמול (ב) בשעות הצהריים, הורה מנהיג הפלג הירושלמי לתלמידיו כי יש לעשות הכל למען בחירתו של עופר ברקוביץ' לראשות העיר. הרב דויטש (82), נכנס לנעליו של הרב שמואל אוירבעך שהלך לעולמו לפני מספר חודשים וממשיך להוביל קו קיצוני ובלתי מתפשר בנושא גיוס בני הישיבות.  הבוקר פרסם עיתון 'הפלס' (העיתון של הפלג), בעמוד הראשון על תמיכה במועמד החילוני ברקוביץ׳ ונגד המועמד הדתי ליאון - ״פשיטא כי יש למנוע את בחירתו של משה ליאון. חובה על כל אחד ואחד לצאת ולפעול. אסור לנקוט בשב ואל תעשה״.

במטה ליאון טוענים כי מההסכם הקואליציוני שנחתם בשבוע האחרון עולה כי הנציג הבודד של הפלג הירושלמי במועצה, חיים אפשטיין, יקבל סגנות מלאה בקדנציה הקרובה בנוסף לתיק עתיר התקציבים של התרבות התורנית, ובנוסף עיתון הפלס שמעודד חסימות כבישים ואיומים על חיילים חרדיים יקבל פרסומות מעיריית ירושלים, כמו גם הקצאות למוסדות חינוך בהם מטיפים לקיצוניות ואלימות. 
יש לציין כי בסיבוב השני לקראת הבחירות, בחר ברקוביץ לתקוף את ליאון שוב ושוב על ההסכמים שלו עם החרדים.

לפי דברי מטה אנשי ליאון, אנשי הפלג הירושלמי ניסו לפנות בשבועות האחרונים למשה ליאון, אך האחרון סירב לחתום איתם על הסכם קואליציוני בטרם יתחייבו לשמור על ביטחון החיילים החרדיים והפסקה מוחלטת של ההסתה נגדם ונגד צה"ל.
בפלג הירושלמי נמנעו בשבועות האחרונים מלהפגין נגד מעצרים של בחורי ישיבות בכדי לשמור על שקט תקשורתי לאחר החתימה על ההסכם עם ברקוביץ.

ממטה התעוררות נמסר בתגובה כי אין שום הסכם בין הצדדים.