אחדות חרדית: אגודת ישראל ודגל התורה חברו לרשימה משותפת

ראשי הסיעות החרדיות האשכנזיות, גפני וליצמן, חתמו על רוטציה בתפקידים הבכירים בהסכם ריצה משותף. השמועות על חיבור חרדי עם ש"ס עדיין מסתובבות, אך טרם יצאה הודעה רשמית

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/01/19 14:10 י בשבט התשעט

אחדות חרדית: אגודת ישראל ודגל התורה חברו לרשימה משותפת
ליצמן וגפני ברגע חתימת ההסכם, צילום: ללא

הסיעות החרדיות האשכנזיות- אגודת ישראל החסידית ודגל התורה הליטאית חברו למפלגה אחת גדולה- יהדות התורה, לקראת הבחירות לכנסת ה-21. 

ראשי המפלגת גפני וליצמן, חתמו לפני שעה קלה על ההסכם האחדות. הסיעות החרדיות ידעו משברים בתקופה האחרונה בעיקר סביב השאלה מי יהיה מספר אחד ברשימה. אולם נראה כי הדילמה הזו נפתרה על ידי רוטציה בין התפקידים ובין המקומות ברשימה. ההסכם נחתם לשתי קדנציות. 

הרשימה המאוחדת לכנסת ה-21 תורכב כך שהמקומות האי זוגיים ברשימה יהיו של אגודת ישראל, והזוגיים של דגל התורה. ובתפקידים הבכירים דגל התורה תכהן ראשונה ואגודת ישראל שניה. בכנסת ה-22 בדיוק הפוך.

צילום: ללא

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני (דגל התורה): "מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו הסיעה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים ויוצאת בעז"ה לבחירות בהסכם שיוויוני שעושה נחת רוח לגדולי התורה זצ"ל ולהבחל"ח לגדולי התורה שליט"א. אנחנו מתמקדים בעז"ה בהבאת כמה שיותר מצביעים לקלפי כדי להתמודד עם האתגרים בפניהם אנו ניצבים. "מדובר בהסכם היסטורי מבחינתה של דגל התורה בפרט ויהדות התורה בכלל."

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן (אגודת ישראל): "יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים. אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול, להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה בס"ד".

הסיעות מתפצלות בכל מערכת בחירות ומתחברות בחזרה, כך שנראה כי החתימה על הסכם מחודש הוא לא יותר מפרוצדורה טכנית. 

במקביל, מתקיימים מגיעים באשר לקיומה של מפלגה חרדית גדולה ביחד עם ש"ס. הסקרים מנבאים למפלגה כזו בין 12-15 מנדטים אולם טרם יצאה הודעה רשמית.