אז איך נלחם צה"ל בטרור העפיפונים?

בסרטון סאטירי של חבורת "צבר", נראית דרך מקורית של צה"ל להתמודד מול איום העפיפונים. "צה"ל והדרג המדיני גוררים רגליים ובוחרים לתקוף עמדות ריקות ומחסני 'נשק' של בלונים", אמר אחד מיוצרי הסרטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 10:10 כט בתמוז התשעח

אז איך נלחם צה"ל בטרור העפיפונים?
עפיפון תבערה משוגר מעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

סרטון חדש שהוציאה אתמול (ד') חבורת "צבר" בשיתוף עם תנועת "דרך חיים", מציג מחבל בעזה שיושב בחדר חשוך ומכין עפיפון תבערה, כשלפתע מכשיר הפלאפון שלו מצלצל. על הקו נשמע חייל צה"ל בשם גיא שאומר למחבל כי הם רואים שהוא מייצר עפיפון, ומוסיף: "זה לא מתאים, אני מבקש שתפסיק".

המחבל מסרב ועונה לחייל שלא ייתן לו הוראות. בהמשך הסרטון ממשיכים צלצולי הטלפון למחבל בניסיון למנוע אותו מהכנת העפיפון, ובהמשך גם רמקול שמופעל בחדר, אבל המחבל מתעלם ומנסה להמשיך אך ללא הצלחה, הודות ל'נדנוד' של החיילים ברמקול. בסוף הסרטון מופיע סמל צה"ל עם הכיתוב "צבא ההגנה לישראל" שמלמד כי המדובר בסרטון שהפיק לכאורה צה"ל.

מתניה גבריאלי, מיוצרי הסרטון, אמר: "צה"ל והדרג המדיני גוררים רגלים בטיפול בטרור העפיפונים. במקום לפעול בנחישות ולפגוע באותם מפריחים, בוחרים בצה"ל לתקוף עמדות ריקות ומחסני 'נשק' של בלונים. בסרטון, שהינו כביכול סרטון תעמולה של צה"ל, אנו מציגים בהקצנה את הלך הרוח הגורס כי פעולות מגוחכות אלו אכן יצליחו למגר את הטרור".