אותרה מנהרה נוספת בגבול הצפוני

מנהרה שנייה התגלתה בגבול הלבנוני. המנהרה נכנסה לעומק שטח ישראל. כוחות צה"ל פועלים לנטרולה. ראש הממשלה: "אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/18 19:23 ל בכסלו התשעט

אותרה מנהרה נוספת בגבול הצפוני
צילום: דובר צה"ל

צה"ל איתר היום (שבת) מנהרת טרור נוספת של חיזבאללה, שנייה במספר, בגבול עם לבנון. המנהרה, לפי צה"ל, חצתה לשטח ישראל, ובשעות הקרובות יעמיקו לוחמי יחידת ההנדסה המיוחדת יהל"ם את בדיקתה כדי לקבל עליה נתונים שונים כמו עומק, אורך ועוד. מצה"ל נמסר כי מידע על מיקום המנהרה יימסר בהמשך כדי שלא לסכן את הכוחות, אך המנהרה נמצאת בשליטה מבצעית מלאה של כוחות צה"ל וגם קודם לכן לא היוותה סיכון על התושבים.

מבדיקה ראשונית של צה"ל לגבי המנהרה שהתגלתה עולה כי בדומה למנהרה הראשונה שהתגלתה, גם הפעם הפעילות והחציבה של אנשי חיזבאללה במנהרה נמשכו עד לתחילת השבוע - בטרם יצא לדרך מבצע 'מגן צפוני' נגד מנהרות חיזבאללה. צה"ל עדכן היום את ראשי הרשויות הרלוונטיות באזור לגבי מציאת המנהרה. "הלוחמים ממשיכים גם בתנאי מזג אוויר קשים ביותר לאתר את מנהרות חיזבאללה וראויים לכך לכל הערכה", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס.

פעילות צה"ל בגבול הצפוני

פעילות צה"ל בגבול הצפוניצילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על חשיפת המנהרה ואמר כי "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה. אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה - וכך נעשה".

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל