אושר לקריאה ראשונה: תוסדר ההתיישבות בעיר דוד

לאחר עיכוב ממושך, אישרה ועדת הפנים את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות במקום. במסגרת החוק תוגדר עיר דוד כגן לאומי עירוני ותוגש תוכנית בנייה למטרות מגורים. ח"כ קיש: "יום גדול לירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 11:24 כא בתמוז התשעח

אושר לקריאה ראשונה: תוסדר ההתיישבות בעיר דוד
הכניסה לגן הלאומי עיר דוד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות בעיר דוד. הצעת החוק, שהוגשה ביוזמת ח"כ נורית קורן מהליכוד, התעכבה זמן רב עקב אי הסכמה בנושא.

ההצעה קובעת כי עיר דוד תוגדר כגן לאומי עירוני ושתוגש תוכנית בנייה למטרות מגורים במקום. כמו כן מוצע לקבוע בחוק כי במקרים ייחודיים תהיה אפשרות להגשת תוכנית לשכונת מגורים בתחום גן לאומי, שתאפשר הכשרת מבנים קיימים, ייעוד שטחים לבנייה למטרות מגורים וכן פעולות ושימושים המקובלים בשכונת מגורים. זאת, תוך שיינתן בתוכנית משקל הולם לשמירה על הערכים ההיסטוריים והארכיאולוגיים הקיימים בגן.

יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש מהליכוד, בירך על המהלך ואמר: "עיר דוד היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה והמורשת של העם היהודי בארץ ישראל ובירושלים בפרט. ההתיישבות בה, שקיימת הרבה לפני שהוכרז המקום כגן לאומי, הינה חשובה להמשך והרחבת האחיזה של העם היהודי בארץ ישראל ובכל חלקי ירושלים בירתנו. זהו יום גדול לירושלים ועיר דוד. אפעל לסיים את החקיקה".