אושר התקציב להקמת 'עמיחי'. מפוני עמונה: תודה לנתניהו ותודה מיוחדת לאריה דרעי

הממשלה אישרה הבוקר להעביר למשרד הפנים את התקציב על סך 60 מיליון ש"ח לצורך עבודות התשתית להקמת הישוב עמיחי עבור מפוני עמונה. מפוני עמונה הודו לראש הממשלה לשר הפנים וגם לשר הביטחון ולאילת שקד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/17 11:58 יב באלול התשעז

אושר התקציב להקמת 'עמיחי'. מפוני עמונה: תודה לנתניהו ותודה מיוחדת לאריה דרעי
העבודות על עמונה, צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעת ההחלטה להעביר למשרד הפנים את התקציב הנדרש - 60 מיליון ש''ח - עבור עבודות התשתית להקמת הישוב עמיחי. התקציב יועבר למועצה האזורית מטה בנימין אשר תעעשה בו שימוש על מנת לחדש את העבודות להקמת הישוב, אשר מיועד למפוני עמונה.

בתגובה להחלטת הממשלה אמר אביחי בוארון יור מטה עמונה: "לאחר שבועות ארוכים בהם העבודות להקמת הישוב החדש לא מתקדמות, ולאחר שבוע קשה מאוד של רכבת הרים בדרך להחלטה שהתקבלה, אנחנו מברכים בזהירות, על ההחלטה שלמעשה תביא לחידוש העבודות"

עוד הוסיף בוארון: "אנחנו מברכים את ראש הממשלה ואנשי הלשכה כולם על קידום ההחלטה - ראש הממשלה הוכיח שהוא מחוייב לאנשי עמונה ואולם מחויבות זו תמומש לגמרי כשנעלה לישוב החדש. 

ראוי לברכה מיוחדת שר הפנים הרב אריה דרעי שבשבוע האחרון התגייס ופעל ללא ליאות ונוכח מצבם של מפוני עמונה התגייסו הוא וכל צמרת משרדו לקחת אחריות על התסבוכת התקציבית, ולהביא לפתרונו המוצלח למרות קשיים רבים - אנשי עמונה מעריכים מאוד את שר הפנים על כך". במטה עמונה הוסיפו והודו גם ל"שר הביטחון וכן את שרת המשפטים שפעלו להצלחת המהלך".

 ראש מועצת בית אל שי אלון שלח גם הוא את ברכתו והוסיף את ההתחיבות של ראש הממשלה בארוע לציון 40 שנה להקמת היישוב בית אל ואמר:  "זהו מעט צדק שנעשה לתושבי עמונה לאחר הפינוי הקשה. בעזרת ה' בימים הקרובים יאושרו סופית גם 300 יחידות הדיור לבית אל שראש הממשלה הבטיח בקולו גם בשבוע שעבר. שני מהלכים אלו יבטיחו את המשך שגשוגו של חבל בנימין ויצירת מציאות לאומית בלתי הפיכה".