אושר המיזוג בין רשת לערוץ 10

רשת תחוייב למכור את חלקה ב'חברת החדשות' עליה היא מחזיקה בבעלות יחד עם קשת

חדשות כיפה יהונתן קליין 08/08/18 14:06 כז באב התשעח

אושר המיזוג בין רשת לערוץ 10
בדרך למיזוג, צילום: shutterstock

עידן חדש בטלוויזיה בישראל: אושר המיזוג בין רשת וערוץ 10, שיהפכו לערוץ טלוויזיה אחד. משמעות המיזוג היא שערוץ עשר ייסגר לאחר 16 שנות פעילות. על פי הערכות הערוץ המשותף יישאר באפיק 13, ומנכ"ל רשת, אבי צבי, ישמש כמנכ"ל שלו.

בהודעת הרשות להגבלים עסקיים נכתב: "הממונה על הגבלים עסקיים אישרה היום (ד') מיזוג בין רשת מדיה בע"מ לבין ערוץ 10 החדש בע"מ. אישור המיזוג הוא בכפוף לתנאי שמחייב את רשת במכירת אחזקותיה בחברת החדשות הישראלית בע"מ, בה היא מחזיקה במשותף עם שידורי קשת בע"מ. מכירת האחזקות בחברת החדשות תיעשה עוד בטרם ביצוע המיזוג בין הצדדים ("fix it first").

"החלטת הממונה לאשר את המיזוג מבוססת על ממצאי בדיקתה, לפיהם בהיעדר המיזוג עלול ערוץ 10 לצאת מהשוק בסבירות גבוהה, ובאופן שמעלה חששות חמורים לפגיעה בתחרות ובציבור. יציאת ערוץ 10 הייתה מביאה להיעלמותה של אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה. 

"לאור מסקנה זאת, הרי שאישורו של המיזוג עדיף מבחינה תחרותית על התנגדות למיזוג, למרות הפגיעה התחרותית האפשרית שטמונה בו. 

"משכך, החליטה הממונה לאשר את המיזוג ובתנאי שרשת תמכור את אחזקותיה בחברת החדשות בטרם ביצוע המיזוג ("fix it first")." נאמר בהודעת הרשות.

הדרך למיזוג הסופי עוד ארוכה, כיוון שהמיזוג צריך לעבור את אישור הרשות השניה, שבתורה צריכה להתייעץ עם "הוועדה להגברת התחרותיות במשק" ולקבל יחד עימה החלטה בנושא.