אושר בממשלה: הקמת ועדת חקירה נגד ארגוני שמאל קיצוני

לפי ההחלטה הועדה תחקור ארגונים הנהנים ממימון "התארגנויות פוליטיות הפועלות לפגיעה בחיילי צה"ל". לפני כחצי שנה החליטה הכנסת על ביטול תקני שירות לאומי בגופים שמקבלים סיוע מממשלות זרות

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/17 17:02 כה בתשרי התשעח

אושר בממשלה: הקמת ועדת חקירה נגד ארגוני שמאל קיצוני
תפתח נגדם חקירה. שלט של שוברים שתיקה, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

ממשלת ישראל החליטה היום (ראשון) על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, שתחקור את מעורבותן של ממשלות זרות וגופים אחרים נוספים במימון ארגונים ישראליים החשודים בפעילות נגד המדינה.

מדוברות לשכת ראש הממשלה נמסר כי מדובר בחקירת "מימון התארגנויות פוליטיות הפועלות לפגיעה בחיילי צה"ל". מי שככל הנראה יעמדו במוקד חקירות שכאלה יהיו ארגוני שמאל כמו "בצלם", "שוברים שתיקה" ו"שלום עכשיו". לפי שעה טרם הוחלט מי ירכיב את ועדת החקירה ומי יהיה זה שיעמוד בראשה.

מדובר בצעד נוסף שנועד להילחם בארגונים היוצאים נגד ישראל. בחודש מארס האחרון עברה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק שביטלה את התקנים של השירות הלאומי-אזרחי בארגונים שעיקר מימונם מגיע מממשלות זרות.

לפני כחצי שנה ביטל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פגישה עם שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל על רקע פגישתו עם ארגון "שוברים שתיקה". בדברי ההסבר למהלכו אמר נתניהו כי המדיניות שלו היא "לא להיפגש עם דיפלומטים, שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד לדין את החיילים שלנו כפושעי מלחמה". על ארגון "בצלם" הוא אמר בהזדמנות אחרת כי מדובר ב-"ארגון הזוי וקיקיוני שמצטרף למקהלת ההכפשות נגד ישראל"

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג הגיב להחלטת הממשלה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תעסוק במערובתן של ממשלות זרות במימון פעולות הפוגעות בחיילי צה"ל ואמר כי: "תנועת 'אם תרצו' מתריעה זה קרוב לעשור על מעורבות זרה של ממשלות אירופה במדיניות הפנים ישראלית. רק בשנה האחרונה ראינו כיצד ממשלות אירופה מממנות בעשרות מיליונים ארגונים הרודפים את חיילי צה"ל, מגנים על מחבלים בבג"ץ ולוקחים חלק במסע להחרמת ישראל".

פלג הדגיש כי: "על מדינות אירופה לחדול מן החתרנות המדינית הבלתי דמוקרטית שהן מפעילות נגדנו ולהפנים כי מדינת ישראל היא מדינה עצמאית וריבונית, בעלת זכות יסוד להגדרה והגנה עצמית. בחמש השנים האחרונות, העבירו הממשלות הזרות כרבע מיליארד שקלים לטובת ארגונים שתולים. תנועת 'אם תרצו' תמשיך לפעול ולחשוף את המעורבות של ממשלות אירופה והקרן החדשה לישראל בפגיעה בחיילי צה"ל ותפעל למנוע מארגונים הממומנים על ידן כל הטבה ציבורית. זהו יום חג לדמוקרטיה הישראלית".