אושר במליאה: ההפליה בין משפחות שכולות תבוטל

הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם-רפאלי שאושרה בקריאה שנייה ושלישית, מבטלת את ההפליה בין משפחות של קרבנות פעולות איבה, שחלקן נאלצות לוותר על פנסיה תקציבית כדי לזכות בכספי התמלוגים מהביטוח הלאומי. מועלם-רפאלי: "מתייחסים באופן שווה לכל אלה שבזכות מסירות הנפש שלהם מתקיימת מדינת ישראל."

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/18 20:04 יח בכסלו התשעט

אושר במליאה: ההפליה בין משפחות שכולות תבוטל
ח"כ מועלם רפאלי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, הקובעת שיש להשוות את התנאים בין משפחות נפגעי פעולות איבה.
נכון להיום, משפחותיהם של קרבנות פעולות איבה זכאיות לקבלת תמלוגים מהביטוח הלאומי בגין חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה וגם את כספי הפנסיה הצוברת של המנוח. אולם, כאשר מדובר על נפגעים בעלי פנסיה תקציבית דוגמת עובדי מדינה וקציני צה"ל, על המשפחות לבחור בין הזכות לקבלת כספי הפנסיה או תגמולים מהביטוח הלאומי.

הדוגמה הטובה ביותר להמחשת הפער היא על משפחות קרבנות אסון הכרמל. לחלק מהנספים הייתה פנסיה צוברת ולחלקן פנסיה תקציבית. למרות שכל המשפחות שותפות לגורל הקשה של אותו אסון, מבחינת המערכת הן לא זכאיות לאותם תנאים. חלק מהמשפחות זכאיות לקצבה מהביטוח הלאומי ובנוסף זכאיות לכספי הפנסיה הצוברת, לעומתם משפחות של חללים בעלי פנסיה תקציבית  נאלצו לבחור בין השתיים. כמוהם, ישנם מקרים נוספים של עובדי מדינה בעלי פנסיה תקציבית שנרצחו בפיגועי טרור ומשפחותיהם נמצאות באותו מצב דוגמת משפחתו של יעקב דון הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי בגוש עציון לפני כשנה וחצי.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "משפחות שכולות שיקיריהן נרצחו בפעולות טרור במהלך עבודתם בשירות המדינה, לא די בכך שחרב עליהן עולמם הן נאלצות להתמודד  עם ביורוקרטיות אין סופיות. הדרישה מצד המדינה אל המשפחות השכולות כי עליהן לבחור בין הזכאות לפנסיה תקציבית לבין קצבה לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, היא הפלייה. לשמחתי הכנסת הצביעה היום בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק שקידמתי בנושא והחליטה לבטל את ההפליה שהונהגה עד כה. כך אנו מתייחסים באופן שווה לכל אלה שבזכות מסירות הנפש שלהם מתקיימת מדינת ישראל."