אושר בכנסת: מחבלים לא יזכו לשחרור מוקדם מהכלא

בדקה ה-90: אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק למניעת שחרור מוקדם וקיצור שליש לאסירים ביטחוניים. ח"כ פורר: "יידע כל מחבל ששחרור מוקדם לא יכול להיות חלק מהתקוות שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 18:16 יז בטבת התשעט

אושר בכנסת: מחבלים לא יזכו לשחרור מוקדם מהכלא
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

 

רגע לפני פיזור הכנסת: אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק למניעת שחרור מוקדם וקיצור שליש לאסירים ביטחוניים שהואשמו בעבירות רצח וסיוע לרצח. הצעת החוק עברה ברוב של 27 מול 6 מתנגדים. 

הצעת החוק קובעת, שאסירים שהואשמו בעבירות רצח וסיוע לרצח לפי חוק המאבק בטרור, לא יינתן אפשרות לקיצור עונשם ומונע את האפשרות שניתנה עד היום לועדת השחרורים לשחרר אסיר שריצה לפחות שני שלישים מתקופת מאסרו אם היא סבורה שהוא עומד בתנאים הקבועים בחוק. 

ח"כ עודד פורר, מגיש הצעת החוק, בירת על אישור החוק: "אני שמח על כך שרגע לפני שהכנסת מתפזרת, ממש בדקה ה - 90 אנחנו מצליחים לעשות צדק לכל אותן משפחות שאיבדו את יקירהן בפיגועי טרור. עצם הידיעה כי מחבלים, רוצחי ישראלים, יכולים להשתחרר לפני תום מאסרם, לא הוסיפה לתחושות הקשות ממילא של המשפחות השכולות"

ח"כ פורר הוסיף: "אנו מניחים כאן עוד אבן חשובה בחומת המאבק בטרור ובהגברת ההרתעה כך שיידע כל מחבל ששחרור מוקדם לא יכול להיות חלק מהתקוות שלו. מחבל שבה לבצע פיגוע אינו פועל נגד הפרט אלא נגד החברה, עם אידיאולוגיה עמוקה כנגד מדינת ישראל וככזה חייב לרצות את מלוא עונשו, שכן ברור שאין לו שום סיכוי לשיקום, בוודאי לא כשהוא הופך לגיבור בעיני שולחיו"