אושרה סופית הקמת עמיחי: "רגע היסטורי"

המנהל האזרחי אישר את בניית 102 יחידות הדיור עבור מפוני עמונה. אביחי בוארון: "לאחר עשרות שנים המדינה חוזרת לאתוס הציוני ומחליטה להקים ישוב חדש ביהודה ושומרון". לצד זה הוא הוסיף: "הדרך לכניסה לבתים עוד ארוכה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 11:03 כח בתשרי התשעח

אושרה סופית הקמת עמיחי: "רגע היסטורי"
העבודות על עמונה, צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

הישוב עמיחי, שיהיה ביתם החדש של עקורי עמונה, אושר היום (רביעי) באופן סופי על ידי מועצת התכנון הגבוהה של המנהל האזרחי. קרוב לשנה מאז שפונו מבתיהם, בהם התגוררו כשני עשורים, יוכלו אנשי עמונה להתחיל לארוז את דבריהם בתקווה לעזוב בקרוב את המדרשה בעפרה.

במסגר ישיבת מת"ע אושרו לבניה 102 יחידות, זאת לאחר מאבק עיקש של מטה המאבק למען עמונה שדרש משרי הממשלה לקדם במהרה את הקמת יישובם כפי שהבטיחו.

יו"ר מטה המאבק של עמונה, אביחי בוארון, שמח על ההחלטה וציין כי מדובר ההחלטה מכוננת, "ההחלטה שהתקבל היום להקים בפועל את הישוב עמיחי היא רגע היסטורי - לא פחות. לאחר עשרות שנים, בהם לא הוקם ישוב ביהודה ושומרון המדינה חוזרת לאתוס הציוני ומחליטה להקים ישוב חדש ביהודה ושומרון".

אביחי בוארון עמונה

"רגע היסטורי". אביחי בוארון עמונהצילום: מטה המאבק עמונה

לדבריו, "זהו שינוי כיוון משמעותי של מדינת ישראל שקורה כתוצאה מהמאבק העקרוני, של אנשי עמונה ומצטרף להישג של חקיקת חוק ההסדרה. שני אלו מקהים במשהו את הכאב הבלתי נתפס של החרבת עמונה והריסת בתי הישוב".

עם זאת, בוראון סייג ואמר כי "הדרך לכניסה לבתים עוד ארוכה והמכשולים בדרך לעליה לישוב ובניית בתים בו רבה. אנחנו מצפים ממדינת ישראל, מהממשלה ומהעומד בראשה לפעול בכול הכוח כדי שנצא במהירות האפשרית מחדרי האכסניה וניכנס בהקדם לבתי הישוב החדש עמיחי".