ראיון אופיר סופר בראיון לכיפה: "רוח ציונית לא מתחילה לעבור את אחוז החסימה"

חבר הכנסת של הציונות הדתית הגיע לאולפן כיפה ואמר: "מה שהביא לתוצאות הטובות של הציונות הדתית זה ההובלה המשותפת ואנחנו צריכים לשמר את זה" | על הריצה של ברודני: "מיותרת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/07/22 19:49 ג באב התשפב

אופיר סופר בראיון לכיפה: "רוח ציונית לא מתחילה לעבור את אחוז החסימה"
אופיר סופר באולפן כיפה, צילום: צילום מסך

אופיר סופר, חבר כנסת מהציונות הדתית ומתמודד בפריימריז המפלגה, בריאיון לכיפה בו הוא מתייחס לאישור בג"צ את מצפה כרמים, הטענות על צבע המפלגה ופרשת הסרסור בסוהרות.

צפו בראיון עם אופיר סופר: 

ראינו ששבוע שעבר בג"ץ הכשיר את היישוב מצפה כרמים, בירכת את שר המשפטים גדעון סער, את בג"ץ?

"בירכתי את אנשי היישוב, ובכלל את כל מי שנאבק בשביל ההתיישבות במצפה כרמים. גם בג"ץ לפעמים מצליח לו, מקווה שיהיו עוד כאלה".

עוד יומיים ננעלת האפשרות להתפקד למפלגת הציונות הדתית, כמה פקדתם עד כה?

"אני שומע משהו באזור ה-20 אלף".

"אני לא כזה זוטר במפלגה"

איתמר בן גביר טוען שאתם מפלגה אשכנזית ולא מגוונת, כמה אנשים מעדות המזרח הכריזו כי יתמודדו בפריימריז?

"אני לא אוהב אתה האמירה הזאת, אני חושב שאנחנו צריכים לפעול ולעבוד ביחד. מה שהביא לתוצאות הטובות האלה זה ההובלה המשותפת ואנחנו צריכים לשמר אותו. אני לא כזה זוטר במפלגה ואני מתכוון לשים את הסדר יום של הגליל והנגב, צריכים לבחור אנשים לפי ההישגים שלהם".

פרשת הסרסור בסוהרות שמרעידה את המדינה כבר חצי שנה, מה אתה חושב על התפקוד של שר הבט"פ?

"פרשה מאוד כואבת ומה שיותר כואב היא שהיו כמה הזדמנויות לשים על זה את האצבע, אני דרשתי להעלות את זה לוועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות הפרסום של לירן לוי. כשאתה רואה את הכישלון המבצעי ביחד עם הכישלון הנורמטיבי אתה מבין שהבעיה היא יותר חמורה. כל מי שיוביל דיונים עכשיו זה אחלה בשביל להרגיע אבל לא בשביל להגיע לחקר האמת. יש פה בעיה ממלכתית. הקואליציה בחרו להפיל את ההצעה, כל החברות כנסת שאמרו דברים יפים, אין פטנט חוץ מועדת חקירה ממלכתית".

הפרשה גורמת לך לחשוב מחדש על שירות נשים בצה"ל?

"מדובר פה בשני מישורים שונים לחלוטין, מישור נורמטיבי- מודיעיני, איך אתה פועל. היחס בין כוחות הביטחון לבין המחבלים בבתי הכלא. כל המדיניות של התן וקח, כל התנאים שהמחבלים זוכים בהם היא הסוגיה המשמעותית. הסוגיה של נשים בצה"ל היא אחרת, אני אשמח לדבר על זה אבל לא עכשיו כי זה לא קשור".

"מקווה שישרפו רק מנדטים מהשמאל ולא מהימין"

שקד הקימה מפלגה חדשה, היא מצהירה שהיא תפנה לציבור הדתי לאומי, זה מאיים עליכם?

"זה מדהים שהתקשורת בשמאל עוסקת כל-כך הרבה במפלגה שלא מתחילה לעבור את אחוז החסימה. מקווה שישרפו רק מנדטים מהשמאל ולא מהימין".

עוד מפלגה שקמה ופונה לציבור הדתי לאומי, יוסי ברודני טוען שירוץ עד הסוף.

"גילוי נאות, יוסי ברודני חבר טוב מהצבא ומהמדרשייה, לדעתי זו ריצה מיותרת".

אתם תשריינו את נעם?

"זה לא סוד שמתקיים שיח ביננו לבין עוצמה יהודית, בסוף אנחנו צריכים לתת מענה לכל הרשימה שרצו עכשיו. אני חושב שבהקשר הזה של המשא ומתן אנחנו נצטרך לתת מענה לכל המסגרת".

איך מתמודדים עכשיו? אתה רץ מול חברים שלך.

"אני חושב שזה מורכב וצריך לעשות את זה בעדינות. לדעתי צריך להתמקד במה אתה עשית, מה הערך המוסף שלי כאופיר סופר. מי מביא יתרון יחסי באנשים שהוא מייצג ובעיסוקים שלו".