אוסטרליה עצרה את תמיכתה הכספית ברשות הפלסטינית

מחשש שהסכום, בגובה עשרה מיליון דולרים, יאפשר לממן פעילי טרור, הכסף יועבר לתוכנית מיוחדת של האו"ם שמסייעת לפלסטינים. שרת החוץ: "תמיכה של אש"ף באלו שהורשעו באלימות מהווה עלבון לאוסטרליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 15:13 יט בתמוז התשעח

אוסטרליה עצרה את תמיכתה הכספית ברשות הפלסטינית
שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישופ, צילום: ausnewsde / Shutterstock.com

שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישופ, הודיעה היום (ב') על כך שמדינתה מפסיקה את תמיכתה הכספית ברשות הפלסטינית, בשל החשש שהכסף מועבר לפעילי טרור. מדובר בסכום של כעשרה מיליון דולרים אוסטרליים בשנה שמועברות לקרן הסיוע לרשות הפלסטינית.

הסכום יועבר במקום זאת לתוכנית מיוחדת של האו"ם שמעניקה סיוע אזרחי כמו טיפולים רפואיים, מזון, מים וכדומה. בישופ אמרה כי שלחה מכתב לרשות הפלסטינית שבו דרשה ערבויות לכך שהכסף לא מועבר לתמיכה בטרור. 

"ביקשתי לדעת אם לא נעשה שימוש בכספים האוסטרליים עבור אסירים שהורשעו. אני בטוחה שבכספים שעברו עד עכשיו לא נעשה שימוש כזה, אך אני מודאגת שהמשך העברת הסיוע ישמש לפעילויות שאוסטרליה אינה תומכת בהן", אמרה בישופ.

"כל תמיכה של אש"ף באלו שהורשעו באלימות מהווה עלבון לערכים של אוסטרליה ופוגעים בניסיון להשכין שלום אמיתי בין ישראל והפלסטינים", הוסיפה. 

לדבריה, תוכנית הסיוע של האו"ם סייעה ל-1.9 מיליון תושבים, כש-75 אחוזים מהסכום שהושקע הועבר לעזה.

שר המדע אופיר אקוניס בירך על החלטת ממשלת אוסטרליה להפסיק את הסיוע לפלסטינים, ואמר: ״כספי הסיוע של מדינות העולם וגופים בינ״ל הפכו מזמן לכסף לטרור. כעת, כל כסף שמועבר כ״סיוע״ לפלשתינים אינו משמש לצרכים אזרחיים ולקידום שלום, אלא מועבר לתמיכה בטרור. לכן, טוב יעשו עוד מדינות בעולם אם יפסיקו את הסיוע לטרור הפלשתיני, כפי שעשתה אוסטרליה״.