"אין סיבה שנהיה נאורים יותר מארצות הברית": חוק עונש מוות לדיון בקבינט

הצעת החוק לתיקון המצב הקיים, שמעוררת מחלוקת גדולה, תעלה על שולחן וועדת השרים המיוחדת. שר הביטחון ("מחבל ששוחט משפחה לא צריך לחזור הביתה") תומך ומנגד לא מעט שרים מביעים התנגדות

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/18 09:38 יג באב התשעח

"אין סיבה שנהיה נאורים יותר מארצות הברית": חוק עונש מוות לדיון בקבינט
השר ליברמן, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

הצעת התיקון לחוק עונש מוות, מיוזמתה של סיעת ישראל ביתנו, צפויה לעלות היום (רביעי) לדיון בקבינט המדיני ביטחוני לאחר דחייה בת מספר פעמים.

לפי ההצעה, שעברה בקריאה טרומית בחודש ינואר האחרון, יוכל בית דין צבאי להטיל עונש מוות על מחבלים גם ברוב של שני שופטים ולא בהחלטה פה אחד כפי שהחוק מאפשר כיום.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לנושא צייץ בטוויטר: "סוף סוף חוק עונש מוות למחבלים עולה להכרעה. אני בטוח שעמיתי השרים מבינים שאנו זקוקים לכל האמצעים במלחמה בטרור. מחבל ששוחט משפחה לא צריך לחזור הביתה. אין סיבה שנהיה נאורים יותר מארצות הברית ויפן במלחמה בטרור".

נתניהו חברי הקבינט בסקירה ביטחונית בצפון

נתניהו חברי הקבינט בסקירה ביטחונית בצפוןצילום: קובי גדעון/לע"מ

ההצעה כבר עוררה בעבר לא מעט מחלוקות כשלעומת ליברמן שתומך בה, מי שהסתייג ממנה היה יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, ואילו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אף צפוי להתנגד לחוק.

התנגדות נוספת ומעט מפתיעה נרשמה לפני מספר חודשים מכיוונו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, שאמר באחד משיעוריו השבועיים כי "אין בזה רווח, אנחנו לא סנהדרין. אם יהיה מקרה של מחבל יהודי - להרוג אותו זה נוגד את ההלכה". הרב אף ציין כי פרשנות מסויימת של החוק עלולה להוביל גם לעונשדומה ליהודים, "רק סנהדרין דנים בלהרוג את הנפש. אם יהיה עונש מוות, יצטרכו להחליט גם על אותו יהודי ששרף בדומא. חס ושלום שיהיה עונש מוות".