אולטימטום לעיריית בני ברק: עבודות בשבת - או שהרכבת לא תעבור בשטחכם

לקראת בניית ה'מטרו', פרוייקט הרכבת התחתית של גוש דן, הנמצא בשלבי תכנון בימים אלו, שלחו בחברת נת"ע האמונה על הפרוייקט מכתב לעיריית בני ברק, ובו הם דורשים לקבל אישור לקיים את העבודות בבני ברק בשבת - או שהמטרו לא יעבור בבני ברק

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/12/18 22:10 כה בכסלו התשעט

אולטימטום לעיריית בני ברק: עבודות בשבת - או שהרכבת לא תעבור בשטחכם
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

'מלחמות השבת' תופסות תאוצה. חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המקימה את הרכבת הקלה בגוש דן, ומתכננת בימים אלו את הקמת ה'מטרו' העתידי, פרוייקט הרכבת התחתית של גוש דן, הודיעה לעיריית בני-ברק שאם לא תאשר עבודות על המטרו בשבת - נתיב המטרו יועתק, כך שלא יעבור בתחומי העיר בני-ברק. כך פורסם הערב (ב') במהדורה המרכזית של 'החדשות'.

"אנו מבקשים מראש את הסכמתכם לביצוע עבודות לכריית מנהרות המטרו באופן רציף, שבעה ימים בשבוע", נאמר במכתב של מנכ"ל חברת נת"ע לעיריית בני ברק, "אם תדחו את בקשתנו, נתאים את התוואי כך שלא יעבור בשטח העיר". 

המכתב מגיע בעקבות העימותים בין נת"ע לעיריית בני ברק על רקע עבודות הרכבת הקלה. לפני כחודש איימה עיריית בני-ברק כי תעצור את הספקת המים לעבודות הרכבת הקלה המתבצעות בשבת. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לחברה לבצע עבודות בשבת, בניגוד לצו המניעה שהוציא בית משפט השלום. בית המשפט קיבל את טענת חברת נת"ע, כי עצירת העבודות עלולה לסכן חיי אדם עקב חשש לקריסת המנהרות. כעת, מנסים בנת"ע להקדים תרופה למכה ומודיעים מראש כי על העבודות להתקיים בשבתות.