אוהבים בחינם: "אהבת הדס משקפת את כל מה שלמדנו מהדס וכל מה שהיא היתה עבורנו"

אהבת הדס הוקם לזכרה של הדס בן שושן ז"ל, שנהרגה במפולת סלעים בהודו, היום (ד' אב) לפני 5 שנים. באהבת הדס תוכל כל כלה למצוא שמלה, נעליים ותכשיטים, במחיר סמלי בלבד

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 27/07/17 20:23 ד באב התשעז

אוהבים בחינם: "אהבת הדס משקפת את כל מה שלמדנו מהדס וכל מה שהיא היתה עבורנו"

 

 

צילי גרוס, מספרת לנו על "אהבת הדס" שהוקמה לפני 4 שנים במדרשת שובה שבישוב עפרה. הבנות של "אהבת הדס - גמ"ח לשמלות", זכו לשמח כבר 200 כלות בשמלה לערב החתונה.

חסד בכמה שורות

"אהבת הדס הוא מקום בו כל כלה מוזמנת להגיע ולהרגיש בבית. 

כאשר לזוג ישנו קושי כלכלי - ארגון חתונה עשוי להפוך מאירוע משמח לאירוע המלווה בחשש ומצוקה. מתוך כבוד, אהבה ורגישות לכלות ביום שמחתן, ומתוך שאיפה לשנות ולו במעט, את תרבות ההוצאות הכרוכות בערב מרגש ומרומם זה – הקמנו את אהבת הדס  במדרשת שובה, מקום בו כל כלה יכולה להגיע ולשאול שמלה במחיר סמלי. ההקמה של אהבת הדס, היתה מלאה בחסדים רבים. מהרגע שהחלטנו להקים את אהבת הדס ופרסמנו בעיתונות וברשתות החברתיות, זרמה אלינו אהבה מכל כיוון: תרומות וציוד. זה היה מרגש ומשמח ונתן המון כוחות להתחיל ולפעול, להפוך את החלום למציאות. על אף שמדובר בעמותה ללא מטרת רווח המתבססת על תרומות בלבד, אנחנו מקפידות על שירות מקצועי ואיכותי. הסטודיו אליו הכלות מגיעות קלסי, נקי ומטופח והמבחר מתעדכן באופן תדיר". 

כיצד הכל התחיל?

"לפני שש שנים, הדס בן שושן סיימה שנתיים שרות לאומי והחליטה ללכת למדרשת שובה, לתת לעצמה שנה לנפש ולרוח לפני שהיא מתחילה ללמוד. לשמחתי, זכיתי להיות מדריכה שלה בשנה זו.

חודש לפני סוף השנה, הדס עזבה כדי להחליף את אחותה בשרות לאומי, כדי שזו תוכל לטוס לשליחות בחו"ל. בשיחת הפרידה שלנו, אמרתי שהיא תמיד נראת כל כך שמחה ומשמחת. היא ענתה: 'זה לא בא בקלות, אני עובדת על זה. חשוב לי תמיד לשדר שמחה ואופטימיות. כשמתאמצים ועובדים על זה, זה משפיע גם פנימה'.

חודש אחרי סיום שנת המדרשה, הדס נהרגה בטיול בהודו. הבשורה היתה קשה, פתאומית ובלתי ניתנת לעיכול. כמדריכה נדרשתי להתמודד עם הכאב שלי אך גם עם הכאב של הבנות, החברות של הדס.

ביוזמתה ובהובלתה של מיטל מימון חברתה של הדס שלמדה איתה במדרשה, הוקם גמ"ח לכלות לזכרה של הדס. מיטל חיברה בין חברות שונות מתקופות חיים שונות של הדס - ודחפה את כולנו למיזם החברתי המופלא הזה. אני ליוויתי אותן מעט מרחוק, אך עם הזמן והצורך, התחלתי לנהל את אהבת הדס, בתמיכתה התמידית של מדרשת שובה, ויחד עם צוות מתנדבות מופלא הכולל את הוריה היקרים של הדס. 

אהבת הדס משקפת את כל מה שלמדנו מהדס וכל מה שהיא היתה עבורנו, חן וחסד, יופי קורן ופנימי,  נתינה, שמחה ואהבה".

שמלות הכלה של "אהבת הדס"

שמלות הכלה של "אהבת הדס" צילום: דנה ספיר

 

מעגל החסד

"יש לנו כ100 שמלות בסגנונות שונים, הניתנות להשאלה והתאמה אישית, במחיר סמלי. בנוסף, מזומנות הכלות להשאיל נעליים, תחתיות, הינומות ואפילו תכשיטים – ללא עלות כלל. עד היום זכינו לשמח יותר מ200 כלות.  

מכיוון שאנחנו מתבססות על תרומות ומתנדבות נשמח לעזרתכן, ואם גם לך יש שמלה יפייפיה שיושבת בארון ומחכה בחושך, חשבי כמה אור ושמחה היא יכולה להעניק לכלה נוספת. בנוסף, אנחנו מגייסות מתנדבות לתפקידים שונים, מוזמנות להצטרף למשפחה שלנו".

סיפור בלתי נשכח

"לפעמים אנחנו נחשפות לסיפוריים אישים שמרגשים אותנו במיוחד:  כלות שהתייאשו מלמצוא ומגיעות אלינו שלושה שבועות לפני החתונה, כלות שמרגישות לבד והביקור באהבת הדס נותן להן חיבוק וכוח, וגם כלות שמגיעות בלית בררה, עצובות ומובכות מהמחשבה שבגלל שאין להן כסף הן יצטרכו ללבוש שמלה שהן לא אוהבות, או שכולן יראו שהיא משומשת,  ואז הן מגיעות – ונדלק להן אור בעיניים. הן רואות את המבחר והאיכות, מוצאות שמלה כלבבן,  ונזכרות כמה הן יפות, שזה מה שחשוב.

 בסופו של דבר, כל חיוך של כלה, נותן את הכוח. כל כלה שמגיעה ויוצאת עם שמלה – עושה אותנו שמחות.  והאמת, גם כלות שמגיעות ולא מוצאות אבל מספרות על חוויה של בית ונעימות, שוות עבורנו את כל ההשקעה!"

עצה לאהוב בחינם

"לא לפחד מהחלומות שלנו. 

החסד נמצא בכל מקום, ולכל אחד/ת  יש את הדרך שלו/ה לתרום ולהוסיף טוב. יש אלפי דרכים לעזור, צריך רק לצאת מהקופסה של מה שנחשב בעינינו חסד...

אם יש לך רצון לעשות משהו "גדול" לשנות מציאות – זה אפשרי. נכון - זה לא תמיד קל, אבל אם הרבה אמונה ורצון את/ה יכול/ה לאסוף סביבך חבורה מופלאה של אנשים שתרים אתך את החלום שלך. אנשים אוהבים לתת, ומרגע שיוצאים לדרך – תמיד יצטרפו עוד ועוד אנשים, רק צריך לאתר ולרתום אותם לעשיה שלך, לתת להם מקום להרגיש בבית בתוך החלום שלך, להיות שותפים אמיתיים לדרך. ואם לא תשנו מציאות, לפחות תוסיפו אור וטוב".

 

חפשו בפייסבוק "אהבת הדס", טלפון: 055-222-0552