אדלשטיין עוקץ את גנץ: "מפלגות כוכבים -נופלים"

מהומה פרצה בכנס ז׳בוטינסקי למנהיגות כאשר נאומה של יו"ר האופוזיציה לבני הופסק בשל קריאות גנאי שהוטחו לעברה. יו"ר הכנסת על גל המפלגות החדשות: "פּורשים בפנינו קשת של מפלגות שלא מציעות שום דבר חוץ מרשימה של שֵׁמוֹת נוצצים"

חדשות כיפה מירב כהן 30/12/18 18:17 כב בטבת התשעט

אדלשטיין עוקץ את גנץ: "מפלגות כוכבים -נופלים"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בכנס ז׳בוטינסקי למנהיגות דיבר על אירועי היום, ועקץ את מפלגתם החדשה של בנט ושקד: ״פורשים בפנינו מפלגות כוכבים, שבסוף הופכים לכוכבים נופלים. רק לנו, לליכוד, יש דרך, מסורת, שורשים וחזון״.

אדלשטיין טען בנאומו כי כל מערכת בחירות קמות מפלגות חדשות: “שוב יש בחירות ושוב יש יותר מדי אנשים במקום לחשוב על מה טוב למדינת ישראל - מעדיפים לשחק ב״נַחֵשׁ מִי": מי יהיה זה שהפעם, סוף סוף, יצליח להוציא אותנו מ"הבוץ".

יושב ראש הכנסת הוסיף: "אומרים לנו שהפיתרון טמון בבחירה בגנרל מסוים, או שדווקא לא לא לא – גנרל אחר, הוא ורק הוא, יוכל להיות הַמושיע. פּורשים בפנינו קשת של מפלגות, חדשות וישנות, שלא מציעות שום דבר חוץ מרשימה של שֵׁמוֹת נוצצים. מפלגות כוכבים, שלבסוף מִתְגַלֵה שהם כוכבים נופלים.

בכנס הופיעה יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, ספגה קריאות גנאי במהלך נאומה, בעוד חלק מהקהל עזב את האולם. 

בעניין המו"מ עם הפלסטינים טענה לבני כי:" ז'ביטנסקי האמין במדינה גם יהודית וגם דמוקרטית והמדינה שלו היא לא מדינת הלכה, היא מדינה שיש בה רוב יהודי ובתוכה יש לה שיוויון למיעוטים. צריך להכנס לחדר המשא ומתן ולנהל משא ומתן עם הערבים מתוך תחושת כח וצדק. אבל צריך לנהל את זה. אני מאמינה שהצורך לשמור על שני הערכים של מדינת ישראל מחייב אותנו להפרד מהפלסטינים". 

מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל התייחס לדברי יו"ר האופוזציה, ח"כ ציפי לבני בנאומו ואמר: "לבני דיברה על מדינה אחת בין הירדן לים ועל כך שראש ביתר אמר בשירו "שם ירווה לו בשפע ועושר...יטהר שתי גדות ירדני". אך בפזמון של השיר הזה, יש גם את השורה הבאה: "שתי גדות לירדן, זו שלנו וזו גם כן". אנחנו כאן, מדברים רק על גדה אחת, וגם עליה היא רוצה לוותר. זו לא העמדה שאני קורא בכתביו של ראש ביתר". 

ראש ההנהגה העולמית של בית"ר עו"ד נריה מאיר אמר על ז'בוטינסקי :"ביקשת שכל ציון תהיה שלנו, עוד יבוא יום ותהיה מדינה אחת ליהודים וערבים משני צידי הירדן. בנושא העלייה צריך לאתגר את קריאתך. לא רק להעלות רוב של יהודים, אלא להעלות את כל היהודים. תשמח לדעת שאלפי חניכים ממשיכים בדרכך בכל רחבי העולם. מחזירים את הגאווה הלאומית, קידום ההתיישבות והציונות"