אדלשטיין: "בכתב אישום חמור, נתניהו יידרש להסיק מסקנות"

יו"ר הכנסת אמר בשיחה עם כתבים כי רק במקרה חריג ייאלץ ראש הממשלה לשקול את צעדיו, "אם יהיו דברים שיסתיימו בעסקת טיעון, הודאה וקנס - לא מבין למה הוא צריך להתפטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 20:11 כו בתמוז התשעח

אדלשטיין: "בכתב אישום חמור, נתניהו יידרש להסיק מסקנות"
אדלשטיין ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין התייחס היום (שני ) בשיחה עם כתבים בכנסת לחוקים השנויים במחלוקת שהממשלה מנסה לקדם וכן למציאות שבה יוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום.

"אם יוגש כתב אישום חמור ביותר בנושאים של שוחד או חס ושלום במשהו שקשור לצוללות", אמר אדלשטיין בשיחה שפורסמה ב'מעריב', "אז ברור שרוב הציבור יגיד שראש הממשלה צריך להסיק מסקנות",

לדבריו, "צריך קודם כל לראות את כתב האישום ואולי אפילו לשמוע את השימוע. התמונה שמצטיירת כרגע מהתקשורת היא שאולי לא כל הדברים הקשים ששמענו עליהם יגיעו גם לכתב אישום", במצב כזה הדגיש יו"ר הכנסת כי "אם יהיו דברים שבהליך שימוע או משפטי יסתיימו בעסקת טיעון, הודאה וקנס - לא מבין למה הוא צריך להתפטר".

בהמשך הוא התייחס לחוק הגיוס שנתניהו מעוניין להעביר עד תום מושב הקיץ בעוד כשבועיים ואצ=מר כי הסיכויים לכך נמוכים. בנוגע לחוק הלאום הוא העריך כי "החוק יעבור. אבל צפוי שיגישו נגדו בג"ץ. זה בושה וחרפה שח"כים ילכו לבג"ץ על דברים כאלו גם אם הם מרגישים נרמסים".