אבי גבאי נגד בנות השרות הלאומי

בנאום תקיף בכנס של מפלגת העבודה טען גבאי כי צריך להישמר מבפני הכפייה הדתית ובנות השרות בבתי הספר: "לשלוח את הילדים לבית הספר מבלי לחשוש מבנות השרות". מפלגת האיחוד הלאומי בתגובה: "נפעל בכל הכח לעצור את יוזמת גבאי להפיכת המדינה לכל אזרחיה".

חדשות כיפה מירב כהן 16/10/18 14:39 ז בחשון התשעט

אבי גבאי נגד בנות השרות הלאומי
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בכנס שנערך היום (ג')במלון דן פנורמה בתל אביב תקף אבי גבאי, יו"ר מפלגת המחנה הציוני, את תהליך 'ההדתה' שעוברת מערכת החינוך,  כך פרסם ערוץ 20. 

גבאי טען שהוא חרד לעתידה של המדינה ולדמוקרטיה שלה:"החופש להרגיש שווה זכויות במדינה – בין אם אתה יהודי או ערבי, חילוני או חרדי, הומו או לסבית, שמאלני או ימני. החופש לדעת שהדמוקרטיה פה תהיה חזקה גם בעתיד".

בהמשך הזהיר יו"ר מפלגת המחנה הציוני מפני הכפייה הדתית שעוברים ילדי ישראל בבתי הספר: "החופש לשלוח את הילדים שלך לבית הספר ולא לחשוש שבת שירות לאומי תלמד אותם ש'ההורים החילונים שלהם פחות טובים ממה שצריך'" והזהיר "זה מה שעושים לחלקם בבית הספר" 

 גבאי הוסיף: "זה לא דור חמוץ ולא מתלונן אבל זה דור שרואה את הסטטיסטיקות הכלכליות ולא מבין למה זה לא משפיע על החיים האישיים שלו. למה הוא לא חלק מהעניין שנקרא ההצלחה הכלכלית של מדינת ישראל. הצעירים והצעירות האלה לא מצליחים להתמודד עם יוקר המחיה, עם מחירי הדיור ועם המחיר הכלכלי הבלתי ייאמן של גידול ילדים". 

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, אמר בתגובה לדבריו של גבאי: "צר לנו שיושב ראש מפלגה שותף לקמפיינים שקריים של הדתה ופילוג.  בנות השירות הלאומי הם חוד החנית של ההתנדבות במדינת ישראל ומהוות מקור של גאווה ואחדות נמשיך לפעול לחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל ונפעל בכל הכח לעצור את יוזמת גבאי להפיכת המדינה לכל אזרחיה".