אביתר בנאי ואמונה אלון: אלה הזוכים בפרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך

שר החינוך, נפתלי בנט, העניק לשורת אומנים בתחומי הקולנוע, הספרות, המוסיקה ועוד, פרס על תרומתם לעולם היצירה היהודית, "דווקא בעידן בו התרבות מוכתבת על ידי כל מה שקליט וקצבי, יצירתם מעשירה את הנוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/18 21:13 יט בכסלו התשעט

אביתר בנאי ואמונה אלון: אלה הזוכים בפרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך
אביתר בנאי מקבל את הפרס מידי השר בנט ואיתיאל בר לוי, צילום: יוסף איפרגן, לע"מ

שר החינוך, נפתלי בנט, והרב איתיאל בר לוי, מנהל אגף תרבות יהודית,  העניקו הערב (שלישי) את פרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך ז"ל, ליוצרים בתחומי התרבות היהודית.

הפרס ניתן ליוצרים בשש קטגוריות: מפעל חיים - אביתר בנאי, ספרות ושירה  - אמונה אלון ויורם טהרלב, מוסיקה - ליאור אלמליח ואור כרמי, אומנות פלסטית - אבנר בר חמא וציפי מזרחי, תאטרון - גיא בירן ורחלי מושקוביץ, וקולנוע - טלי אברהמי ומורדי קרשנר.

מעשירים את עולם התרבות היהודי. הענקת הפרסים

מעשירים את עולם התרבות היהודי. הענקת הפרסיםצילום: יוסף איפרגן, לע"מ

הפרס, אותו יזם בנט לפני שנתיים לראשונה לזכרו של השר לשעבר אורבך, מהווה אות הוקרה ליוצרים אשר תרמו תרומה משמעותית לתרבות היהודית בתחומי היצירה, הרוח והחברה. הפרס נועד להוקיר ולעודד את  היצירה והתרבות היהודית על שלל גווניה. 

יורם טהרלב מקבל את הפרס

יורם טהרלב מקבל את הפרסצילום: יוסף איפרגן, לע"מ

"המון שנים היצירה היהודית והיוצרים לא קיבלו במה ראויה בישראל", אמר השר וציין כי "הפרס מהווה רוח גבית אדירה לעשייה זו. התרבות היהודית, המגוונת, הססגונית, האמיצה והמחדשת היא נשמת אפינו, והיא המאחדת ומייחדת אותנו כעם. לאורך כל הקדנציה פעלנו לקדם ולחזק תרבות זו, ולעודד אמנים ואמניות על מנת שיעמיקו שורשים, יפעלו בחופשיות, וירגישו שיש להם גב".

לדבריו, "כל אחד מן העומדים על הבמה הוא יוצר ייחודי שבעשייתו פתח צוהר ליהדות מרתקת ולפסיפס תרבותי עשיר. דווקא בעידן הנוכחי, בו התרבות מוכתבת על ידי כל מה שקליט וקצבי, יצירתם מעשירה את הנוף ומעניקה לו גוון אחר".

מושקוביץ ובנט בטקס הענקת הפרסים

מושקוביץ, בנט ואיתיאל בר לוי בטקס הענקת הפרסיםצילום: יוסף איפרגן, לע"מ

טקס הענקת הפרס על שם אורי אורבך

טקס הענקת הפרס על שם אורי אורבךצילום: יוסף איפרגן, לע"מ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן