בחירות 2022

פרסום ראשון בימינה מרעננים מסרים: אביר קארה יציג תכנית כלכלית

בימים הקרובים צפויים איילת שקד ואביר קארה להציג את התכנית הכלכלית שלהם לקראת בחירות 2022 | ימינה עדיין לא עוברת את אחוז החסימה על פי הסקרים האחרונים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/22 11:58 כז בתמוז התשפב

בימינה מרעננים מסרים: אביר קארה יציג תכנית כלכלית
אביר קארה, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בימים האחרונים איילת שקד בוחנת את דרכה איך תצליח לעבור את אחוז החסימה המאיים על מפלגת ימינה. איחוד בין מפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד וסיעת דרך ארץ בראשות שר התקשורת יועז הנדל עשוי לעזור לשניהם ומראה על צמיחה קלה בסקרים, אבל בכל זאת החיבור הולך ומתעכב. על פי פרסום ראשון של אתר כיפה, בימינה החליטו להשיק קמפיין כלכלי לקראת הבחירות

אחת הסוגיות הבוערות בימים האחרונים הוא יוקר המחייה. על פי גורמים בימינה בימים הקרובים יציגו איילת שקד ואביר קארה את התכנית הכלכלית שלהם לקראת הבחירות: "מה עתיד להיות בכנסת הבאה, על מה אביר מתכוון להילחם, ומה הוא מתכנן להעביר", מסרו בימינה.

"הסיבה לעיכוב של הנדל היא ממש לא אידיאולוגית"

על פי גורמים בימינה, הסיבה לעיכוב היא לא השאלה האם לשתף פעולה עם נתניהו אחרי הבחירות, אלא מריבה על המיקומים ברשימה העתידית לכנסת. שר התקשורת דורש את מקומות 2 ו-4 ברשימה עבורו ועבור חבר הכנסת צבי האוזר, ובימינה מתנגדים. בין היתר משום שבימינה מעוניינים להעניק את המקום השני ברשימה לסגן שר הדתות מתן כהנא. 

נראה כי בימינה לא מרוצים מהדרישה של הנדל ומציינים כי לימינה יתרון נוסף והוא 7 יחידות המימון שניתנות למפלגות, בעוד שלהנדל יש יחידת מימון אחת בלבד, "הסיבה לעיכוב של הנדל היא ממש לא אידיאולוגית", הוסיפו הגורמים. בנוסף, גורמים במפלגה מתחו ביקורת על ההצעה של הנדל בטענה שלא ייתכן שהאוזר שנכנס לכנסת באמצעות החוק הנורווגי, ידחוק אחורה חברי כנסת מסיעת ימינה.