אביו של הקטין העצור: "ילדנו חף מפשע"

עורכי דינו ומשפחתו של הקטין העצור באשמת הריגתה של הפלסטינית תוקפים את החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הקטין

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/01/19 12:17 יח בשבט התשעט

אביו של הקטין העצור: "ילדנו חף מפשע"
אביו של החשוד, צילום: ללא

עורכי דינו של הקטין המואשם בהריגתה של הפלסטינית תקפו לאחר הדיון את הגשת כתב האישום. עורכי הדין טענו כי כתב האישום מתבסס על ראייה עלומה וחלשה וכי הם בטוחים כי התיק יסיים בזיכויו של הקטין.

עו"ד אמיר ברכה מארגון חוננו "כתב האישום שהוגש היום טוב היה אם לא היה מוגש. מדובר בכתב אישום שעומד מעליו סימן שאלה גדול. אנחנו חזרנו ואמרנו את זה לאורך כל הדרך. גם בית המשפט דיבר על כך שהראיה המרכזית זה בעצם איזה סוג של d.n.a עלום שאיננו יודעים כרגע מה טיבו. כתב האישום הזה שמתבסס ועומד על רגל צולעת d.n.a  שספק אם יעמוד במבחן בית המשפט.

עורכי דינו של הנער

עורכי דינו של הנערצילום: ללא

"כתב אישום כזה גורם נזק בטח ובטח לקטין בן 16 ולמשפחתו. אנחנו נצלם את חומר הראיות הזה ונידע לתקוף את כתב האישום הזה בעזרת מומחים מטעמנו, מסביר עו"ד ברכה, "הקטין חוזר ואומר שהוא לא עומד מאחורי האירוע הזה. אני חושב שהמדינה ורשיות החקירה עשו פה עוול. הם תקעו את החץ ואז סימנו את המטרה. המדינה במקום לרצות להגיע לחקר האמת ולזהות מי האדם שבאמת עשה את זה, פשוט סימנה את המטרה במקום להתמקד ולהגיע באמת לחקר האמת."

בכתב האישום כלפי הנער נכתב: "יידה את הסלע בעוצמה ובאופן חזיתי במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם". הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.   

אביו של הקטין מסר "אנחנו יודעים שהבן שלנו חף מפשע. האיש הפשוט ברחוב מבין שהבן שלנו חף מפשע. לצערנו מוטיבציית יתר למצוא אשמים בכל מחיר הפכה אותנו לקרבן. יום אחד זה יקח זמן לצערנו הבן שלנו יזוכה. אנחנו בטוחים ויודעים את זה. אבל מי ישיב לו את שנות הנערות שגזלו ממנו. מי ירפא את הלב השבור של המשפחה ושלו? של החברים שלו? מי יתן את הדין על זה? את זה אנחנו לא יודעים. אנחנו חזקים ומקווה שנחזיק מעמד. אבל העוול זועק לשמים. תודה רבה לכם ותודה לכל התומכים שמקיפים אותנו "