אביה של תהילה נגר ז"ל: "לא אחיה במדינה הזאת"

משפחתה של הנרצחת מוחה נגד החלטת הפרקליטות להרשיע את הרוצח בהריגה בלבד, זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין שני הצדדים. יגאל נגר: "זה יום שייזכר לדיראון עולם. מזעזע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 18:28 יד באדר א'

אביה של תהילה נגר ז"ל: "לא אחיה במדינה הזאת"
משפחתה של תהילה נגר ז"ל בבית המשפט, צילום: פלאש 90, מאיר וקנין

משפחתה של תהילה נגר ז"ל, שנרצחה לפני כשנתיים סמוך לכנרת, מוחה נגד החלטת הפרקליטות להרשיע את רוצחה של תהילה, ראיד רושרוש, בהריגה בלבד ולא ברצח, זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין שני הצדדים. היום (ג') התראיין אביה של תהילה, יגאל, בשיחה טעונה וקשה עם אילה חסון ב-103FM, בסופו פרצה חסון בבכי וקטעה את השידור. 

"זה יום שייזכר לדיראון עולם. מזעזע", אמר אביה של תהילה. כאשר נשאל האם השופטים לא ניסו לשנות את עסקת הטיעון בין שני הצדדים, ענה: "לא. לא ניסו לשנות שום דבר. לטענתם הם קיבלו את ההסדר. ההסדר נכתב על ידי עורכת הדין של הרוצח. לפני שנה עמדה בבית המשפט ונשבעה בחייה שהוא זכאי והוא לא הנאשם. היום יחד עם הרוצח היא מודה שהוא הרג את הבת שלי".

חסון שאלה אם הרוצח ביקש סליחה, האב ענה כי הרוצח איים עליו בבית המשפט כששוטרים מגינים עליו. "מה אנחנו בשבילם? אנחנו כלום ואבק. אני ומשפחתי בני קיבוץ גינוסר. חונכנו על מורשת יגאל אלון. המורשת של יגאל אלון הייתה לחבר בין יהודים לערבים. אלו שכנים שלנו מהכפר על יד שלקחו את הבת שלנו".

/>
חסון פרצה בשלב זה בבכי והצהירה כי "יגאל השידור שלנו נגמר, גרמת לי לבכות. אני מצטערת לשמוע על הדברים. היה לי קשה מאוד. אנחנו נמשיך את השיחה מחר. "אני נודר נדר, לא אחיה במדינה הזאת", חתם אביה של תהילה בסוף הראיון. "אני מתנצלת אנחנו קוטעים את השידור". 

התביעה תדרוש את העונש המירבי לעבירת הריגה, עשרים שנות מאסר בפועל. כן תדרוש עונש מאסר על התנאי ופיצוי למשפחת המנוחה. מהפרקליטות נמסר: "מדובר בתיק שבוסס מלכתחילה על ראיות נסיבתיות. אין שום ראיה ישירה המוכיחה כי הנאשם הוא שביצע את העבירה שכן איש לא היה עד לאירוע והנאשם הכחיש את מעורבותו במות המנוחה עד לרגע בו חתם על ההסדר והודה בעובדות כתב האישום המתוקן. למרות הכחשתו, התביעה סברה לאורך כל הדרך כי יש די ראיות נסיבתיות להוכיח את מעורבות הנאשם במותה של המנוחה. אולם התביעה גם סברה כי לא יהיה זה נכון להתעלם מקשיים ראייתיים שעלו במהלך המשפט ועל כן הסכימה לחתום על הסדר הטיעון".  
 
עוד הוסיפו: "התיקון בעובדות כתב האישום מתייחס אך ורק ליסוד הנפשי שבעבירה, וזאת בעקבות קושי משפטי שהתעורר במהלך ניהול המשפט, גם בהקשר זה. נוסף לקושי המשפטי קיימים קשיים נוספים שעלו במהלך ניהול המשפט והנוגעים לחומר הראיות. מטעמים משפטיים ואחרים, הנוגעים, בין היתר, לצנעת הפרט- לא נוכל לפרטם".