אבטחה תוצמד לחברי הפרלמנט היהודים

הפילוג במפלגת הלייבור הבריטית מחריף, על רקע האנטישמיות של מנהיג המפלגה קורבין, ובוועידת המפלגה שתתקיים בחודש הבא יאובטחו חברי המפלגה היהודים מחשש לפגיעה בהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/18 16:10 טו באלול התשעח

אבטחה תוצמד לחברי הפרלמנט היהודים
ג'רמי קורבין בהפגנה נגד נשיא ארה"ב טראמפ, צילום: shutterstock

חברי וחברות מפלגת הלייבור הבריטית היהודים יזכו לאבטחה צמודה בוועידת המפלגה, שתיערך בחודש הבא. כך פרסם היום (א') השבועון 'מייל און סאנדיי' הלונדוני. כמו כן תוצע אבטחה לחברי הפרלמנט היהודים מהמפלגה, שבשבועות האחרונים נפלו קורבן ליחס עוין ותקריות על גבול האלימות מצד תומכי מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין.

קורבין נודע באנטישמיות המופגנת שלו, אך בחודשים האחרונים רבו הפרסומים סביבו בנושא, למשל הפרסום כי נפגש עם מנהיגי חמאס ושיבח אותם בפומבי, כמו גם אמירות רבות נגד היהודים וספציפית נגד מדינת ישראל ובעד הטרור.

בעקבות פרסום בשבוע שעבר על הערה אנטישמית שלו מלפני כחמש שנים, על 'הציונים שלא מבינים הומור', אמרה חברת הפרלמנט ממפלגתו, לוסיאנה ברגר, כי היא "מרגישה בלתי רצויה במפלגתה". ברגר עומדת בראש השדולה היהודית במפלגת הלייבור, ועל פי הפרסום היא זו שיזמה את אבטחת החברים היהודים במפלגה, בוועידה שתתקיים בליברפול. מקור שצוטט בידיעה אמר כי: "בסביבת ליברפול אותרו רבים מהטרולים האנטישמים הגרועים ביותר באינטרנט", מה שמגביר את החשש לבטחונם של חברי המפלגה היהודים שיגיעו לוועידה.