אבו מאזן מתרכך? יפגש עם נשיא מצרים בנוגע להסכם הרגיעה עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית יוועד עם א-סיסי וככל הנראה יסכים לבקשת המצרים שלא להטיל סנקציות על חמאס ברצועת עזה. צה"ל קרא לתושבי הרצועה לא להתקרב לגדר במהלך ההפגנות בסוף השבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/18 20:49 כב בחשון התשעט

אבו מאזן מתרכך? יפגש עם נשיא מצרים בנוגע להסכם הרגיעה עם ישראל
תוקף את ארה"ב. אבו מאזן, צילום: פלאש 90

האם הדרך להסכם ההסדרה בין ישראל לחמאס נסללה? ב'כאן' דווח הערב (רביעי) כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש בקרוב עם נשיא מצרים, ויתכן כי ימתן את ההתנגדות שלו למתווה המתגבש.

אבו מאזן יוועד בעוד יומיים עם א-סיסי בשולי ועידה בשארם א-שייח, זאת לאחר שלא נפגשו קרוב לשנה בעקבות המתיחות הרבה השוררת בין השניים.

יו"ר הרשות, כך דווח, הסכים לבקשת המצרים לדחות את הסנקציות על חמאס ברצועת עזה, מתוך תקווה שהמהלך יוביל לשיתוף פעולה עמו בנוגע למאמצי הרגיעה. גורמים פלסטינים מסרו ל'כאן' כי יש להם ציפיות לראות התקדמות גם בזיאת ישראל-חמאס וגם בנושא הפיוס הפנים פלסטיני בין ארגון הטרור העזתי לפת"ח.

ההתפרעויות על הגדר בליל שבת

ההתפרעויות על הגדר בליל שבתצילום: דובר צה"ל

בתוך כך, פורסם הערב בערוץ הטלגרם של 'אבו עלי אקספרס' כי צה"ל הפיץ כרוזים הקוראים לתושבי רצועת עזה להתנהג בחכמה ולא להתקרב לגדר המערכת בהפגנה השבועית ביום שישי הקרוב. בתחילת השבוע תקף כלי טיס של צה"ל חולית מחבלים שניסתה להניח מטען חבלה על הגדר והרגה את שלושתם.

בסוף השבוע שעבר נהרגו שלושה מחבלים נוספים בפעילות דומה, ובתגובה שיגרו מחבלי הג'האד האיסלמי קרוב ל-40 רקטות לכיוון ישראל. צה"ל בתגובה תקף ברצועה עד שהושגה הפסקת אש נוספת