אבות צפו בהצגה של בנותיהם באולפנית וטענו כי הן נענשו

מספר הורים סירבו לצאת בזמן שתלמידות התכוננו לקראת הצגה שהעלו. לטענת חלקם, הן נענשו בכך שלבסוף האירוע התקיים ללא קהל. עיריית פ"ת: "המופע לא התאים להצגה גם בפני גברים. למרבה הצער מספר אבות ותלמידות החליטו לקבוע עובדות בדרך כוחנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/18 15:49 ט באייר התשעח

אבות צפו בהצגה של בנותיהם באולפנית וטענו כי הן נענשו
תמונת אילוסטרציה של הצגה, צילום: פלאש 90

אבות סירבו לצאת בזמן שבנותיהם הופיעו, במסגרת מגמת תיאטרון באולפנית ישורון שבפתח תקווה, ובתגובה נענשו התלמידות והופיעו למחרת ללא קהל. כך פורסם אמש (שני) באתר האינטרנט "מלאבס".

לפי הפרסום, בשבוע שעבר נערכה חזרה גנרלית למופע ומספר אבות ביקשו להישאר כדי לצפות בו. לאחר שצוות האולפנית ביקש מהם לעזוב, סירבו חלקם ונשארו בכל זאת.

למחרת, כך טענו חלק מההורים, נענשו בנות המגמה בכך שהעלו את מופע הבגרות שלהן ללא נוכחות קהל כמקובל בכל שנה. בנוסף פורסם כי המורות השביתו כאות מחאה את הלימודים למשך שעתיים.

יש לציין כי במשך שנים רבות מתקיימות באולפנית הופעות בפני קהל נשי בלבד, אך הורה לאחת התלמידות טען כי המוסד, בראשות הרב יניב כהן, מקצין מבחינה דתית וכי הוא לא מספיק מכיר את האוכלוסייה ממנה באות התלמידות.

בתחילת השנה דרישת המוסד, שהתלמידות ילבשו חצאיות ארוכות, עוררה סערה בקרב חלק מההורים ולאחר דיונים בנושא הוחלט לבטל את ההוראה. באולפנית, בה לומדות 1,200 בנות, מגיעות רובן משכונת כפר גנים ובסביבת העיר פתח תקווה.

מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר בתגובה לפרסום כי "הטענות לא נכונות. ההיפך הוא הנכון. מדובר באולפנה פתוחה ופלורליסטית אבל כמובן מתנהלת על פי ההלכה כמקובל במוסדות מרכז ישיבות בני עקיבא. מופע הגמר לא התאים להצגה גם בפני גברים. התנהל שיח של הנהלת המוסד ונציגי ישיבות בני עקיבא עם וועד ההורים על התאמתו בעתיד להשתתפות האבות. למרבה הצער מספר אבות ומספר תלמידות החליטו להתעלם מהסיכומים וההחלטות ולקבוע עובדות בדרך כוחנית שאינה מתאימה למוסד חינוכי".

עוד נאמר בהודעת העירייה כי "תגובת ההנהלה עמדה באמות המידה הנדרשות על דעת הפיקוח. אולפנת ישורון תמשיך להיות אולפנה מצטיינת לימודית חינוכית וערכית. כל בקשה של הורים או תלמידות לשינויים שונים תיבחן על ידי צוות ההנהלה, מרכז ישיבות בני עקיבא והפיקוח הממלכתי לגופו של עניין ומתוך שיח מכבד. התלמידות והוריהם מחויבים, בכל מקרה, להחלטות הנהלת בית הספר ויכולים לערער עליהם בפני הפיקוח של החינוך הממלכתי דתי".