הוכרזו הזוכים בפרס מוסקוביץ לציונות

שני הזוכים, יוסף לוטנברג ואביחי יעקב, נבחרו לייצג את דור הנפילים של תש"ח לצד העשייה הציונית של השנים האחרונות. טקס הענקת הפרס יכלול הופעה מלאה של אברהם פריד

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/18 09:20 יד באייר התשעח

 הוכרזו הזוכים בפרס מוסקוביץ לציונות
יוסף לוטנברג, צילום: יואב אליצור

 הזוכים בפרס מוסקוביץ לציונות לשנת 2018 הוכרזו בסוף השבוע האחרון. השנה ביקשה ועדת הפרס להעלות על נס את דור תש"ח שלחם למען מדינה ציונות לצד דור תשע"ח שנלחם אף הוא בחזיתות שונות. לייצוגם של שני הדורות נבחרו לבסוף שניים מתוך מאות מועמדים.

הזוכה הראשון הוא יוסף לוטנברג, שהתגייס לפלמ"ח בשנת 1945 כשהיה בן 16.5, לקח חלק בקרבות בחטיבת הראל, נפצע פציעה קשה אך המשיך לפעול למען המדינה. כיום הוא חבר בעמותת דור הפלמ"ח וממקימי מוזיאון הארגון בתל אביב. בעבר שימש כיושב ראש ארגון נכי צה"ל. במלחמת יום הכיפורים הוא שכל את בנו איתן, וכיום הוא פעיל מרכזי בארגון יד לבנים. לוטנברג מייצג את דור הנפילים של תש"ח ששנת ה-70 למדינה היא הזדמנות נוספת להכיר בפועלם.

לצד לוטנברג זכה בפרס גם אביחי יעקב, מנהל מכינת תמיר בקצרין, שנבחר לייצג את העשייה הציונית בשנים האחרונות. יעקב זכה בעיטור העוז על חלקו בקרב בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה, ואת העיטור הגבוה קיבל יחד עם מפקדו שנהרג באותו קרב, רב סרן רועי קליין. בתפקידו היום הוא מוביל את תלמידי המכינה, שרובם מגיעים מהפריפריה, להעצמה אישית ולהשתלבות בחברה הישראלית כמובילים.
 
הפרס ע"ש צ'רנה וארווין מוסקוביץ ניתן זו השנה ה-11 לאישים המובילים עשייה ציונית. בשל הביקוש הגדול הועבר השנה הטקס, שיערך בכ"ג איר (בסמוך ליום ירושלים), אל עמק צורים, שם ישתתפו בו כ-2,000 איש. הטקס יכלול השנה הופעה מלאה וחגיגית של הזמר אברהם פריד. 
אביחי יעקב

אביחי יעקבצילום: יואב אליצור