תבחרי: מה הדרך שלך לחוויית לידה מושלמת?

בבריכה או עם המוזיקה שלך, עם הבעל בחדר אך בכללי הצניעות המתאימים לכם, בלי אפידורל אבל כן עם גז צחוק ועוד מתנות רבות שינעימו לך את התהליך. 'בית החולים שמיר' מציע לך מגוון דרכים להגשים את חווית הלידה בצורה הטובה ביותר תוך שמירה על רמת מקצועיות ורפואה גבוהה. 

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/11/19 10:32 כט בחשון התשפ

תבחרי: מה הדרך שלך לחוויית לידה מושלמת?
צילום: shutterstock

החלום להפוך את תהליך הלידה לחוויה משמעותית וטובה עבור האישה נשמע היום מכל עבר, נשים רבות מדמיינות איך תראה הלידה שלהן, איך הן רוצות להרגיש, מי חשוב להן שיהיו איתן ברגע המרגש מה יקבלו ואיך תהפוך הלידה מאירוע מפחיד וטראומתי שבו אין לך שליטה לחוויה חלומית בה את הבוחרת והמחליטה על הדרך. בבתי החולים מנסים לספק ליולדות את כל האפשרויות המקצועיות והרגשיות על מנת שהן יהנו מלידה חווייתית ואישית בדיוק כפי שהן חלמו.  

בת שבע שוב היא מיילדת ותיקה כבר כ28 שנה במחלקת היולדות 'שמיר' (בית חולים אסף הרופא לשעבר), שוחחנו איתה על חווית הלידה של הנשים המגיעות ללדת בית החולים, מה הן מקבלות ומה הדברים שחשוב להן לדעת כדי להגשים את חלום הלידה בדרך שלהן:  

את בוחרת את חווית הלידה שלך

שנה בשורה חדשה מהחודשיים האחרונים אצלנו בחדרי הלידה, כל יולדת מעצבת ושותפה לבחירת חוויית הלידה שלה, איך זה מתבטא בתהליך הלידה? קודם כל, זה מתחיל עוד לפני חדר הלידה בליווי ומתן מקום ליולדת, לתחושות ולרגשות שלה – בקורסים, בסיורים ובכנסים השונים. באירוע הלידה עצמו, זה ממשיך בלתת מקום ליולדת ולבחירות שלה, החל מהתחשבות ברצון שלה ללדת לידה טבעית או עם אפידורל ועד למערכות שמע משוכללות שהותקנו בכל חדר לידה כך שכל יולדת תוכל ללדת לצלילי פסקול שירים שעושה לה טוב (לבחור את המוסיקה שתהיה בחדר הלידה שלה,). גם לאחר הלידה, היולדת יכולה לבחור איזה בגד לתינוק תרצה לקבל במתנה, היא בוחרת ארוחה מתפריט שף אחרי הלידה, ומקבלת צילום משפחתי ראשון על ידי צלם מקצועי שמגיע מידי יום למחלקות.

אנחנו מאוד רוצים להפוך את חווית הלידה לחוויה של בחירה והרגשה שהיולדת בוחרת כיצד תראה הלידה, ולכן עושים מאמצים רבים להנעים לה את התהליך, כל זה נעשה על מנת להפוך את הלידה לחוויה ולא להרגיש במקום זר ומנותק אלא במקום חם ומחבק, להרגשה יותר ביתית ושותפות של היולדת לכן בחדרי הלידות שלנו תראו שיש אפשרות להכנסת יותר ממלווה אחד בחדרי הלידה, הכל כמובן על מנת שהיולדת תרגיש עטופה ובוחרת את החוויה המיוחדת לה. 

מקצועיות עם שילוב הגשמת חלום

רמת הרפואה בבית החולים היא גבוהה ומתקדמת מאוד עם רצון כל הזמן להתחדש וללכת לפי הקידמה הרפואית ויחד עם זה עם הרצון של היולדות, לפתוח ערוצים של אפשרויות שהיולדות מעוניינות בהן במהלך הלידה. צוות המחלקה הוא צוות איכותי, מקצועי ואמפטי. ישנה התחשבות רבה ברצון היולדת.
ואפשרות למלונית והדרכות בתחומים השונים מאנשי המקצוע. 

בבית החולים ניתנות אפשרויות לידה שונות לבחירתה של האישה, אם היא מעוניינת בלידה טבעית או עם אפידורל או לידת מים שהיא אחד הדברים החדישים שמתקיימים בבית החולים, כאשר תהליך הלידה מתבצע בבריכה, הלידה נעשית בצורה בטיחותית על פי כל הנהלים והדרישות, כל המיילדות עברו הכשרה מקצועית ללידות מים כך שאנו עושים הכל כדי שהרמה הרפואית והמקצועית של כלל הצוות תהיה גבוהה מאוד ויחד עם זה להביא ליולדת את חוויית הלידה הטובה ביותר ולהגשים את החלום שלה בצורת הלידה בה היא מעוניינת.  

דוגמא נוספת לרצון להגשמת חלומה של היולדת וצימצום הפגיעה בחווית הלידה שלה היא השימוש בגז צחוק שמתאפשר לנשים רבות, פעולה שנותנת להן את היכולת להיות שותפות מלאות בלידה ולחוות או ולהרגיש אותה (בשונה מאפידורל) אך מטשטש אותן במעט ומקל עליהן את הכאב. כמו כן קיימות אפשריות נוספות כמו משקפי VR , טיפול בשמנים ארומטיים(ארומה טרפיה) ודימיון מודרך

התאמת הלידה והשהות בבית החולים לאישה הדתית

בית החולים עובד קשה ובהתמדה על מנת להתאים עצמו לנתונים הנצרכים ליולדת הדתית, מבחינת הצניעות, הכשרות, והתנהלות שבת. עלה רצון של בעלים להיות נוכחים בחדר הלידה אך בצניעות ולפי גדרי ההלכה בנושא, ולכן הותקנו בתוך חדרי הלידה וילונות שמאפשרים לבעל להיות נוכח ועדיין לשמור על הצניעות של בני הזוג. האוכל בבית החולים הוא מהדרין על מנת שיולדות דתיות וחרדיות יוכלו להינות ולאכול מהכל, ובנוסף ישנה התאמת כללים לשבת, שיולדת דתית תקבל חדר שנפתח במפתח, וביטול הדלתות האוטומטיות כך שלא יצטרכו להגיע לחילול או פגיעה בשמירת השבת.

בית החולים פתח את עצמו לאוכלוסייה החרדית ונשים מגיעות מבית שמש, קריית ספר וכפר חב"ד, ואנחנו מאוד מתאמצים לשמוע את הרצונות שלהם ולהתאים את עצמנו לצרכיהן. גם כאשר יולדת שוהה המון שעות בחדר לידה בתהליך הלידה מסופק לה ולבעלה אוכל ארוז בצורה מכובדת ומסודרת עם הכשר על מנת לאפשר להם שהיה נעימה בחדר הלידה. 

רוצות לדעת עוד? לחצו כאן 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן