אזהרה למטופלות הפוריות: אמפולות מזויפות הוברחו מטורקיה - כך תזהו את הזיוף

נתפסו מאות אמפולות מזויפות מסוג פרגניל (Pregnyl® 5000 IU) שהוברחו מטורקיה לישראל, במשרד הבריאות מזהירים "שימוש באמפולות המזויפות עלול לגרום בצקות, דכאון, עייפות ועצבנות" | כך תזהו את הזיוף להסבר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 17:25 ג בטבת התשפג

אזהרה למטופלות הפוריות: אמפולות מזויפות הוברחו מטורקיה - כך תזהו את הזיוף
צילום: shutterstock

סכנה למטופלות הפוריות: האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות והמכס במעבר אלנבי תפסו לפני כחמישה חודשים מאות אמפולות מזוייפות שהוברחו מטורקיה לישראל. התרופה המקורית שזויפה משמשת במקור לטיפולי פוריות ומשמשת לגרימת ביוץ במסגרת טיפולי פריון והפריה חוץ גופית.

מדובר בתרופת מרשם המיועדת לטיפולי פוריות ויש לקנות אותה ברשתות הפארם ובבתי המרקחת המוכרים

בהודעה מטעם משרד הבריאות נמסר כי בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות והמכס במעבר אלנבי, שנערכה בחודש יולי, נתפסו מאות אמפולות מזויפות מסוג פרגניל (Pregnyl® 5000 IU)  שהוברחו מטורקיה לישראל. החשוד, שאיננו אזרח ישראלי, נתפס כשבמזוודתו כמות גדולה של כדורים ואמפולות מסוגים שונים. הוא נחקר ע"י המכס וטען שהוא רופא, אך לא נמצאו לכך הוכחות.

האמפולות המזוייפות

האמפולות המזוייפות צילום: משרד הבריאות

שימוש באמפולות המזויפות עלול לגרום לנזק בריאותי ולתופעות לוואי

בדיקת המעבדה שנערכה בשבועות האחרונים הראתה שהאמפולות אכן מזויפות, לא יוצרו תחת פיקוח, מכילות חומרים שאינם תואמים לחומרים שמהם מיוצרת התרופה המקורית ועלולות לסכן את בריאות הציבור. השימוש בהן עלול לגרום לנזק כתוצאה משימוש לא מפוקח שלא לפי ההתוויות ואיכות ירודה של המוצר, וכן לגרום לתופעות לוואי כמו בצקת, דכאון, עייפות ועצבנות. 

את האמפולות המזויפות ניתן לזהות לפי הסימנים הבאים:

  • מספרי האצוות על גבי האריזות והאמפולות:  N117516/2025-07, 122319/2025-07
  • גופנים וסימנים שאינם זהים לגופנים המקוריים (תמונות מצורפות)

פרגניל היא תרופת מרשם לטיפולי פוריות המכילה את ההורמון HCG (Human Chorionic Gonadotropin). 

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות "הפעילות במעבר אלנבי נעשתה כחלק ממערך האכיפה הרחב של משרד הבריאות יחד עם המכס ורשות המיסים, למניעת יבוא ושיווק תרופות לא מאושרות למכירה בישראל, תוך נקיטת הליכים משמעתיים ופלילים כנגד מפרי החוק." 

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש במוצרים מזויפים העלולים לפגוע בבריאות הציבור ומזכיר כי יש לרכוש תרופות בבתי מרקחת בלבד ובאישור רופא. במידה וקיים חשד לשיווק תרופות ותכשירים מזויפים או שקיימות תופעות לוואי משימוש בהם, ניתן לדווח לאגף לאכיפה ופיקוח בדוא"ל modiin@moh.gov.il.

צילום: משרד הבריאות  כך תזהו את הזיוף - הסימנים המזויפים על גבי התווית