המשפחה בסינגפור - היא תחגוג את הפסח בישראל

ירדן מילס עלתה לפני כשנתיים מסינגפור לבדה, והשאירה מאחור את הוריה ואחיה. כיום היא מתנדבת במסגרת השירות הלאומי, ומקווה כי למרות המרחק והדאגה למשפחה בעקבות המצב, ליל הסדר יעבור בשמחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 11:32 יג בניסן התשפ

המשפחה בסינגפור - היא תחגוג את הפסח בישראל
ירדן מילס ומשפחתה, צילום: ירדן מילס

בהיותה בת שנתיים, ירדה משפחתה של ירדן מילס (21) מישראל להונג קונג בעקבות עבודתו של אביה. לאחר מכן עברו לסינגפור, שם חיה במשך 18 שנים. לפני כשנתיים החליטה לעלות לבדה לישראל, ומאז היא כאן. כיום, היא מתנדבת מטעם השירות הלאומי במשרד החוץ. את חג הפסח הקרוב, היא תחגוג עם סבה וסבתה, באלפי מנשה, שם היא מתגוררת.

"גדלתי בבית ציוני" היא מספרת, "והסיבה שגרמה לי לעשות את העלייה, הוא הרצון לשרת ולתת חזרה למדינת ישראל.  זו לא הייתה החלטה פשוטה לעזוב את המשפחה ולעבור רחוק מאוד מהם, אבל היה לי חשוב לעשות את זה, זו השליחות שלי".

לשאלה כיצד מתמודדים כעת בסינגפור עם הקורונה היא משיבה: "סינגפור היא אחת המדינות שעברה את ה- SARS לפני כמה שנים, כך שיש להם ניסיון בהתמודדות עם מצבים כאלה. בנוסף, זו מדינה מאוד מסודרת, והאזרחים ממושמעים אז לממשלה קל יותר לשלוט בהתפשטות. עד עכשיו בתי ספר, קניונים ובריכות שחייה פעלו, אבל בעקבות העלייה במספרי החולים, החליטו השבוע לסגור את הכל והחמירו את ההנחיות, ולא קל להתמודד עם הגבלות היציאה".

ואיך המצב משפיע עלייך?

"אני מתגעגעת למשפחה וקשה לי להיות רחוקה מהם, במיוחד בתקופה קשה כזו. מאז שעליתי, יש לי כמה חברות מקסימות שמזמינות אותי לחגים ושבתות. ואם המצב היה קצת שונה, היתה לי אפשרות לעשות ליל הסדר אצלן. אבל למרות שזה קשה להיות רחוקה מההורים עכשיו, אני מרגישה שנשארתי פה לטובת המדינה, ואני שמחה שאני יכולה לסייע בתקופה הקשה הזו".