יוזמות והצעות סיוע בימי הקורונה - הרשימה המלאה

ימי הקורונה הביאו עימם מתח רב וחוסר ודאות, אך ביניהם צצות גם יוזמות מבורכות ופעולות של ערבות הדדית. אנחנו כאן כדי לספר לכם על כולן. כתבה מתעדכנת

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 13:39 כז באדר התשפ

יוזמות והצעות סיוע בימי הקורונה - הרשימה המלאה
חדשות טובות לימי קורונה, צילום: shutterstock

התקופה המורכבת שהגיעה לפתחנו הביאה עימה אתגרים רבים עבור כל אזרח במדינה. אך יחד עם זאת, החלו לפעול ארגונים רבים, וגם והתארגנויות וולונטריות שונות, למען מתן סיוע במגוון תחומים לאוכלוסיות הזקוקות לכך.

 

עזרה לקשישים

על רקע משבר הקורונה, צעירים לוקחים אחריות וידאגו לעשרות אלפים מבודדים בביתם ללא יכולת לדאוג לצרכיהם ממזון ועד תרופות.  

לפניות, חפשו בפייסבוק "ארגון לב אחד". 

 

לא משאירים אף אחד לבד

קבוצת צעירות וצעירים מכל רחבי הארץ, התחברה כדי ליצור רשת ארצית של תמיכה ועזרה הדדית. צריכים בייביסיטר לילד? בבידוד ונגמרה הפסטה? מכירים קשיש או נכה שצריך הסעה לטיפול רפואי? או שאתם רוצים לסייע..חפשו בפייסבוק "סולידריות ישראלית".

 

 

חינוך מיוחד

ההחלטה להשבית את החינוך המיוחד, היא אתגר עבור ההורים והילדים כאחד. הילדים זקוקים לרצף חינוכי וההורים צריכים לנהל משק בית ולדאוג לכל הילדים ובאופן מיוחד לילד המיוחד.
המיזם הנפלא "אמץ ילד מיוחד" נולד על ידי עמותת "נותנים", שעוסקת כל השנה בליווי וסיוע להורים לילדים מיוחדים ודואגת עבורם להפעלות וחופשות בסופי שבוע.

במסגרת המיזם משפחות ונערות מתנדבות, מאמצות לבוקר אחד או יותר ילד/ה מיוחדים. במטרה להעניק מעט אוויר לנשימה למשפחות שמתמודדות כמו כולנו עם פלוס אחד גדול של ילד מיוחד.
בעמותת 'נותנים' המקדמת את המיזם מספרים על משפחות ונערות רבות שכבר הצטרפו למיזם 'אמץ ילד מיוחד'. בעמותה יצאו בקמפיין בקריאה לציבור להיות חלק ממעגל המשפחות הנותנות כתף תומכת להורים לילדים מיוחדים. חפשו אותם בפייסבוק.

 

הקו החם של "עלה בשבילכם"

"עלה בשבילכם" מבית רשת "עלה", הינו מרכז מידע הכוונה וליווי למשפחות של ילדים עם מוגבלות. במסגרת השירותים שלנו, קו חם למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות. הקו פועל במשך כל ימות השנה וכמובן בזמני חירום.

מוזמנים להתקשר: 1-800-201-077
 

 

קו מידע להורים לילדים מיוחדים

עבור ילדים ונוער בעלי ליקויים קוגניטיביים או על הרצף האוטיסטי, שבירת השגרה יכולה ליצור חרדות ולחצים נפשיים וגם שהות ממושכת בלא ליווי מקצועי ופעילות חינוכית ייעודית, עלולה להוביל לפגיעה ביכולות ובתפקוד היומיומי.

כדי לסייע להורים בהתמודדות המורכבת, ארגון "אהל שרה" שמעניק מגוון שירותים ותמיכה לילדים המיוחדים ובני משפחותיהם לאורך כל ימות השנה, פתח קו מידע מיוחד שבו יעניקו המומחים מידע רחב, הנחיות, טיפים, וייעוץ להתמודדות עם שהות ממושכת של ילדים מיוחדים בבית.

הפונים לקו החם יזכו למענה המקצועי של צוותי החינוך, ההוראה, הטיפול, הליווי, התמיכה, התעסוקה והדיור של אהל שרה, שיעניקו תשובות ומידע עדכני במגוון תחומי ההתמחות שלהם.

קו המידע: 1700-500-215.

 

עמותת יוצאי שלדג

עמותת יוצאי שלדג הקימה מערך התנדבות ארצי של מספר עמותות בוגרי סיירות, המיקוד המרכזי הוא קשישים, אך הם ישמחו לעזור במה שאפשר. מאות מתנדבים בכל הארץ ינהלו את מערך ההתנדבות לפי חלוקה גאוגרפית. חפשו אותם בפייסבוק.

 

קו סיוע - בקדושה

מרכז "בקדושה" פתח את שעריו לאור המצב. קו חם ומתן סיוע להורים,זוגות, נוער או כל מי שרוצה עזרה במצבי לחץ, חרדה וטראומה או מתן יעוץ בתחום המיניות והמשפחה.
התקשרו ל: 054-4237989 ,073-7416200.

בנוסף, החל משבוע הבא ביום רביעי 25/3 כ"ט אדר בשעה 21:00, יפתחו לקהל הרחב הרצאות מקוונות ממיטב המומחים והמרצים, בנושאים שיסייעו להפוך את התקופה החדשה למלאה בחיי משפחה מעצימים, ללא עלות. מוזמנים להירשם באתר.

 

עבודה

עמותת itworks וקרן ידידות טורונטו מפעילות קו חם לסיוע והדרכה לאמהות חד הוריות ויחידניות, הכולל ייעוץ כלכלי ומשפטי. בנוסף, itworks מספקת ייעוץ לכלכלת המשפחה ומסייעת להורים למצוא עבודה בקרב מעסיקים שהגדילו את פעילותם במשבר הקורונה. 

לייעוץ חייגו: 054-6793147, או היכנסו לעמוד הפייסבוק של ״יחידה מובחרת.

 

 

עסקים קטנים בראשון לציון

עיריית ראשון לציון מציעה לתושביה תוכנית כלכלית, אשר תקל על בעלי העסקים לצלוח את ההשלכות של משבר הקורונה, דחיית תשלומי הארנונה והלוואות נוחות במסלול מזורז. קו חם לעסקים: 054-6728414

 

לימוד תורה

ב"אוצר החכמה" מנגישים לכלל הציבור ספריה המכילה למעלה מ100,000 ספרי קודש. חפשו בגוגל.

 

 

דרושים מתנדבים

למעבדה הוירולוגית בסורוקה-אב"ג האחראית על בדיקת דגימות הקורונה באיזור הדרום. מחפשים חוקרים עם ניסיון ביולוגי/ביו-רפואי וסטודנטים לתואר שני ושלישי בפרויקטים ביולוגים/ביו-רפואיים שיתנדבו ויעזרו במעבדה.

המעוניינים מתבקשים לפנות במייל לשרון דים - dim@post.bgu.ac.il. כותרת המייל – התנדבות למעבדה הוירולוגית. במייל נא לרשום שם מלא, סלולר, תיאור (סטודנט לתואר שני / שלישי / חוקר, ניסיון בעבודה ניסויית ביולוגית ובמיוחד PCR, ולאיזה רוצה להתנדב – א. ב. או ג. למעלה או לא משנה + יום ושעות נוחות להתנדבות),

לסטודנטים שיתנדבו מעבר ל 40 שעולת תשקל האפשרות להחשיב את ההתנדבות כ- 2 נקודות זכות.

 

 

ידוע לכם על יוזמות נוספות? ספרו לנו בתגובות!