משרד החינוך מציג לראשונה: אבחונים מוזלים

משרד החינוך משיק תכנית חדשה 'מלקויות ללמידה' במסגרתה יזכו תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז לאבחון בתשלום סמלי בלבד. השר פרץ: "מקסום הצלחת התלמידים בכל דרך היא ערך עליון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 11:20 ז בשבט התשפ

משרד החינוך מציג לראשונה: אבחונים מוזלים
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב ושר החינוך הרב הרפי פרץ, צילום: לע"מ

בימים אלה מתבצעים בפעם הראשונה, אבחונים לתלמידים במסגרת התכנית "מלקויות ללמידה" - במימון משרד החינוך. מדובר על תכנית צומחת, שהחלה ב-15 רשויות מקומיות וכיום כבר משתתפות בה 37 רשויות.

בסוף תהליך ארוך בו נבדקו פרמטרים רבים ולאחר שאותרו תלמידים עם חשש ללקויות למידה והתבצעה איתם עבודה פרטנית, נכון להיום 1,239 תלמידי כיתות ט' עוברים אבחון מקצועי בשירות פסיכולוגי חינוכי בסבסוד עבור כל תלמיד שנע בין 1,500 ועד 3,000 שקלים. בהתאם לאבחונים שיתבצעו ובמידה ויצטרכו, יותאמו ההבחנות המתאימות לתלמידים. 

הבשורה להורים היא שאם בשוק הפרטי נאלצים לשלם כ-1,500 שקלים ומעלה מזה, הרי שההורים ברשויות שבהן מיושמת התכנית, משלמים סכום סמלי בלבד: אבחון דידקטי או פסיכולוגי: 200 שקלים. אבחון מורחב (פסיכו-דידקטי): 300 שקלים.

מלקויות ללמידה היא תכנית מערכתית לטיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז. התכנית כוללת ליווי וטיפול מקצועי של תלמידי חטיבות הביניים, ומימון אבחונים לתלמידים אשר צוות מקצועי המליץ להפנות לאבחון, על מנת לבחון האם זכאי להתאמות בדרכי היבחנות בתיכון.

שר החינוך רפי פרץ: ״מקסום הצלחת התלמידים בכל דרך היא ערך עליון. מערכת החינוך פועלת מסביב לשעון בכדי לספק לתלמידים את כל הנדרש להם, הן מהבחינה הערכית והן הלימודית על מנת שיצליחו להביא עצמם לידי ביטוי בצורה הטובה והמיטבית ביותר״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן