מהילד הראשון לילד השישי: האם ההורות משתנה בין הילדים?

כל ילד מרוויח משהו אחר, הילד הבכור מרוויח 100% תשומת לב של ההורים ובגדים וצעצועים חדשים, וילדה שישית מרוויחה הורים יותר מיומנים, פחות לחוצים והכי חשוב: אחים גדולים מקסימים. נועה ברק בטור אישי חדש

חדשות כיפה נועה ברק 11/12/19 12:32 יג בכסלו התשפ

מהילד הראשון לילד השישי: האם ההורות משתנה בין הילדים?
צילום: shutterstock

נעים מאד, נועה. אפשר להציג אותי בהרבה כובעים: מהצד המקצועי אני קלינאית תקשורת, מדריכת הורים ומלווה התפתחותית. מהצד המשפחתי אני בת ואחות, נשואה לנתנאל ואמא לשישה יקרים. מהצד היצירתי הוצאתי לאחרונה משחק ילדים ייחודי בשם "פעלים מתגלים" שעוזר לילדים לשפר את היכולות השפתיות שלהם מתוך הנאה וכיף. ומהצד האישי אני נועה שאוהבת מאד לקרוא ולישון ולסרוג ולנגן, רק שבשנים האחרונות יש לי פחות פנאי לזה בגלל, או שנאמר "בזכות", כל הנ"ל.

עם כל ילד שנולד לי אני אמא קצת שונה. יותר טובה, פחות טובה, אבל ללא ספק אחרת. כשנולד הבכור שלי לפני (כמעט) 12 שנים הייתי סטודנטית, לקראת סיום התואר הראשון (השני שלי) בקלינאות תקשורת. הייתי אמא תמימה וחסרת נסיון, כמו כל אימא לילד ראשון. מאדם עצמאי הפכתי באחת להיות אדם שחיי יצור זעיר תלויים בו מעתה ולנצח. מאותו רגע שום דבר לא יחזור להיות כשהיה. הייתי כל כולי איתו ובשבילו. צריכים זמן להתרגל למציאות הזו שיש פה חיים לדאוג להם וללא ספק זה מגיע על חשבון דברים שהייתי רגילה לעשות לעצמי, בעצמי.
אני חושבת שהבנתי את זה לראשונה ביתר שאת כאשר רציתי לחזור להתעמל ב"סטודיו סי", כפי שהייתי רגילה לפני ההריון, אלא שהפעם הכל צריך להיות מתוזמן עם נתנאל שיהיה בבית להשגיח על התינוק ויש גם להתחשב בזמני ההנקה שלו. שלא תבינו לא נכון, אין ברכה גדולה יותר מלגדל ילדים. עם כל הקושי והאתגרים בגידול שלהם הם מוסיפים לחיים שלנו משמעות ותכלית מיוחדת שאף חווית חיים לא משתווה לה.

 

צילום: shutterstock


מאז עברו כמה שנים ולנדב נולדו עוד אח ואחיות. לפני כשלושה חודשים נולדה הקטנה שלנו, שיר. היא נולדה בתוך החופש הגדול, וזמן קצר לאחר מכן הגיעו חגי תשרי... ילדים בחופש, בישולים, כביסות ונקיונות... בשביל שיר זאת פעם ראשונה שהיא תינוקת אבל בשבילנו כמשפחה היא ילדה שישית וכולנו הרבה יותר עסוקים.
הרגשתי שאני לא ממש איתה כמו שהייתי עם הגדולים יותר, ונקיפות המצפון כמובן לא איחרו להגיע. כששיתפתי את גיסתי בתחושות שלי היא היטיבה להגדיר זאת ואמרה "את אמנם יותר עסוקה עכשיו, אבל אל תשכחי שכל ילד מרוויח משהו אחר". וואלה, זה ממש נכון. אז הילד הבכור מרוויח 100% תשומת לב של ההורים ובגדים וצעצועים חדשים, וילדה שישית מרוויחה הורים יותר מיומנים, פחות לחוצים והכי חשוב: אחים גדולים מקסימים! אף פעם לא שקט ומשעמם בבית, תמיד יהיה לה מי שתוכל להשאיל לה בגדים, היא לא תהיה בודדה בחדר, כשתכעס על ההורים יהיו לה בני ברית שיצטרפו אליה, אם מישהו יציק לה אחיה ישמחו לשמש כשומרי ראש שלה,
ובקיצור: אמא יש רק אחת, אבל אין על אחים גדולים בעולם!

 

נועה ברק- קלינאית תקשורת, מדריכת הורים ומלווה התפתחותית