"המסע למשפחה התחיל אצל רחל אימנו"

"לא זוכרת מי מאיתנו הציע לנסוע לקבר רחל להתפלל לפני שחוזרים הביתה. חשבתי שזה הכי טבעי בעולם להגיע מתוך הבלבול הזה למקום ששם תמיד נמצאת אימא." נועה שפר על הברכה והתפילה בי"א בחשוון אצל אמא רחל בדרך להיות משפחה. סיפורי אמהות ומשפחה לקראת יום פטירת רחל אימנו.

חדשות כיפה נועה שפר 06/11/19 12:52 ח בחשון התשפ

צילום: אהבה פז

ברכת רחל

שנת 2003, יום של ספק סוף קיץ ספק תחילת חורף. מלאי ספקות נסענו לפגישה עם רב מלווה במכון פועה. זוג צעיר, נשוי רק שנתיים. ''רק'' שנתיים בלי היריון הרגיש לנו כמו נצח. עמוסי ניירת ותוצאות של בדיקות הגענו לירושלים מאריאל, עיר מגורינו באותה התקופה. השיחה עם הרב לא זכורה לי כמו שזכור לי האוויר הירושלמי הקר שהיכה בי כשיצאנו מהבניין הישן בגבעת שאול. נכנסנו נבוכים ויצאנו מבולבלים. עוד לא מתחילים לעכל איזו דרך ארוכה מצפה לנו עד שנהיה משפחה, עד שיהיו לנו ילדים. הבנו שזה יהיה מסובך אבל אפשרי והבנו שהרופא שאנחנו צריכים עובד רק בהדסה עין כרם וקופת חולים באותה תקופה לא הסכימה לתת לנו התחייבות לטיפולי פוריות בהדסה אז נצטרך לעזוב את אריאל. נכנסנו לפגישה עם שאלות ויצאנו עם שאלות בתוספת חוסר אונים. כמו ילד קטן שעומד לפני הר וכולם מסביב מגיעים לפסגה צ'יק צ'ק בזכות המפתח שיש להם למעלית שבתחתית ההר ורק הילד הקטן הזה עומד בתחתית ומסתכל למעלה על הפסגה שהוא חייב לכבוש כי החיים שלו תלויים בזה אבל.. אין לו מפתח.

לא זוכרת מי מאיתנו הציע לנסוע לקבר רחל להתפלל לפני שחוזרים הביתה. חשבתי שזה הכי טבעי בעולם להגיע מתוך הבלבול הזה למקום ששם תמיד נמצאת אימא. כאילו מחכה שניפול אל זרועותיה, כאילו יודעת שרק שבורים מגיעים לשם כי יש לה את הכח לאסוף את השברים. כבר בתלפיות ראינו פקק והמולה. ביקשו שנחנה את האוטו וניכנס לקבר בהסעה. המוני אנשים הצטופפו בכל המתחם. רק אחרי שנפרדנו הוא לגברים ואני לנשים הבנתי שזה לא יום ככל הימים אלא  י''א בחשוון. מה הסיכויים שמכל הימים דווקא היום ובלי שנתכוון בכלל מצאנו את עצמנו שם. היה לי קשה הצפיפות והיה לי קשה הפרידה מבעלי כי פחדתי שלא נמצא אחד את השניה אחר כך והיה לי קר ולא היה סיכוי להיכנס פנימה ממש. עמדתי איפה שעמדתי ומילות תפילה רגילות לא יצאו מפי.

''אימא רחל אנחנו לא יכולים במסע הזה לבד'' זה מה שחשבתי וזה מה שמלמלתי שוב ושוב. כאילו ניסיתי לגייס עזרה לקראת המסע הזה שלפנינו. כאילו ידעתי בכל ליבי שהיא יכולה לעזור, לחזק, לתת לי כח כשכבר ייגמר. מי אם לא היא?

ראש חודש חשון שנת 2019, הגדול יוצא לטיול עם השבט. המרכזית מתלבטת בין שמלת תחרה לבנה לחולצה לבנה והקטן שאימצנו אותו רק לפני שנה מתלהב מהטרקטור צעצוע שקיבל במתנה. ככה נראית הפסגה שלנו. 3 ילדים שאימצנו וכל אחד מהם מתנה מיוחדת שהגיעה אלינו בזכות הרבה ברכות והברכה הראשונה שמורה לעולמים לאימא רחל.

נועה שפר - מעבירה הרצאות מטעם מדרשת עפרה ובעלת עמוד הפייסבוק "נועה מדברת אימוץ"