אמא במשרה מלאה: חשבתן שזה קל?

לפני כמה ימים כל ההורים שלחו את הילדים למסגרות וחזרו בנחת לעיסוקיהם, יש אמהות שבחרו להישאר עם הילד או הילדה ולגדל אותם ללא מסגרת, שירי רימון מעלה את כל השאלות והתהיות על היתרונות והחסרונות של החינוך הביתי

חדשות כיפה שירי רימון 04/09/19 11:02 ד באלול התשעט

אמא במשרה מלאה: חשבתן שזה קל?
צילום: shutterstock

ראיתי אותך היום, במתחם הקניות. בהיתי בך וים של מחשבות הציפו אותי. קלטת אותי, הסטתי את המבט כי היה לי לא נוח לרגע. התלבטתי אם לגשת אלייך, לברר אם הסיפור שרקמתי בראשי נכון או שמא דמיוני. והיה וקראתי אותך נכון, רק לפני מספר ימים חברותייך נפרדו לשלום מהחופש הגדול, 
נפרדו מילדיהם הרכים לטובת המשרד הממוזג, ספסל הלימודים או כל אפשרות אחרת שעולם המבוגרים מציע, הן כבר בשגרתן.

ואת, את נשארת עם בת השנה וחצי שלך בבית. את קצת עייפה מכל הקיץ הזה, אולי יש לך ילד או שניים גדולים יותר והתרוצצת אחריהם וארזת ופרקת ובנית איתם ארמונות בחול וחרשתם את כל ההופעות החינמיות בקניונים, אולי טסתם לחו"ל. כרגע זה לא ממש משנה. נראה שאת מעט חוששת.

יש לך בכלל כח לכל זה? זה לא נראה מאוד קשה לקום בבוקר ולהישאר בבית. אבל זה מאוד לא פשוט להישאר מאחור ובאמת שככה זה מרגיש רוב הזמן. חם עכשיו ולח בחוץ ובקניון את רואה רק פגישות בין אנשי עסקים. אין כמעט ילדים שמתרוצצים ונראה שכולן בנחת בבית קפה עם חברה או קולגה. וכשיתחיל החורף, מה נעשה כל היום בבית? האם אני באמת יכולה לכל זה? את חושבת שזאת טובת הילדה אבל אולי את בכלל מסבה לה נזק? אולי את משעממת? לא מספיק מפעילה אותה? ומבחינה חברתית, חסרה לה חברת הילדים? אלף שאלות לך יקירתי... אלף שאלות ועוד אחת.
 

צילום: shutterstock

בוהה בך וחושבת עלי, על הדרך שעשיתי. על הבחירות שבחרתי. הכל מציף אותי עכשיו.  קצת כמו החשבון בסוף רכישה ענקית. הכל היה נראה נפלא ורציתי בזה מאוד אבל עכשיו המחיר, מה לעשות, מעט גבוה. מאוד לא פשוט להישאר מאחור והדבר היחיד שיכול לגרום לזה להרגיש נפלא זה להיות שלמה. לדעת שאת עושה את הדבר הכי נכון עבורך ועבור הילדה שלך.
 
ומה יהיה בחורף כשירד גשם? זה פשוט, לא תתעטפו בשכבות ותצאו בשיא הגשם במהרה לשום במקום. תמתינו להפוגה ואז תצאו לחפש שבלולים, תקפצו יחד בשלוליות. הקניון אולי פחות אטרקטיבי אבל תגלי שיש הפעלות לאימהות וילדים שבחרו כמוך. לפעמים יהיו שם יותר מטפלות מאימהות אבל מה זה משנה. זה מקום נהדר לרכישת מיומנויות חברתיות, לזמן איכות וללמידה מחוץ לבית.
ומה יהיה על המחיר את תוהה? ואיך חוזרים אחר כך לשוק העבודה? ואיך משתלבים מחדש בעולם המבוגרים?  על כל אלה יהיו לי תשובות בעוד שנה. רק שתהיי בטוחה, המחיר יקר אבל את כל כך תשמחי שבחרת לשלם אותו. 

לטורים קודמים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן