כשא' אלול וה1 לספטמבר מתחברים

השנה זכינו סוף סוף שתחילת שנת הלימודים היא גם ב1.9 וגם בראש חודש אלול וזה מיוחד וסימלי. עבורי ראש חודש אלול ופתיחת שנת הלימודים מעוררים התרגשות, יראה, פחד מסוים, והבנה שאכן הסתיימה שנה ושנה חדשה בפתח.

חדשות כיפה לביאה פז 28/08/19 11:12 כז באב התשעט

כשא' אלול וה1 לספטמבר מתחברים
צילום: shutterstock

בשבת האחרונה ברכנו את חודש אלול ובימים אלו מרגישים באוויר את ההתארגנות והדריכות לקראת שנת הלימודים החדשה הממשמשת ובאה. משך שנים היה הראשון לספטמבר תאריך משמעותי ביותר לכולנו בעיקר כתלמידים בכל המסגרות וברוב הימים גם כאמא. אני זוכרת את עצמי בשנים שכבר לא היו לי ילדים במסגרות החינוכיות ובכל זאת היתה התרגשות בלב. כמי שגרה לא רחוק מבית הספר בישוב הקשבתי קשב רב לרמקולים עם המנגינות והברכות בקבלת התלמידים ביום הראשון ללימודים ויחד עם זאת היתה בי גם תחושת החמצה וחוסר שאין לי כיצד לחגוג" את הראשון לספטמבר. אין את האפשרות לחוות את ההרגשה שעלינו שלב עלינו כיתה הגענו לאן שהוא ואנחנו מטפסים בסולם הלאה. אחרי שנים שלא הבנו מדוע הפער בין ה1 לספטמבר לראש חודש אלול. (ההבדלים הגדולים בין ילדי התלמוד תורה  או ילדי הישיבות לילדי הממלכתיים דתיים) השנה זכינו סוף סוף שתחילת שנת הלימודים היא גם ב1.9 וגם בראש חודש אלול וזה מיוחד וסימלי.

צילום: shutterstock

עבורי ראש חודש אלול מעורר התרגשות, יראה, פחד מסוים, והבנה שאכן הסתיימה שנה ושנה חדשה בפתח. כמדריכת הורים וותיקה חשוב לי להעביר להורים את תחושת ההתחדשות עם התקווה והרבה תפילות לתיקון של מה שצריך תיקון והתחלה של הצלחות ופריצת דרך מחודשת. נחשוב גם על ההיבטים המעשיים שבכך. חשוב ובגדר רצוי לדאוג לכל תלמיד מראש לחליפה חדשה שמחכה ומוכנה ליום הראשון ללימודים. כמעט כמו שמחכים עם חליפה חדשה לקראת אירוע משפחתי משמעותי. אני מאמינה שזה מעביר מסר של תכונה וחשיבות ושמחה לקראת תחילת הלימודים.

הכנת הציוד הדרוש בצורה שמחה בשותפות מרבית ובהקפדה על כל הנצרך מעבירה מסר מכבד ומשמעותי לילד. מעבר להיבטים הטכניים חשוב לתת מקום לרגשות התלמיד לקראת התחלת השנה החדשה. להבין שקיים לפעמים לחץ ויש הרבה חששות וכדאי לשוחח ולתת מקום לבטא ולברר ממה באמת חוששים. לא מפתיע שילד חושש לקראת השנה החדשה. שאלות כמו ליד מי אשב? אראה מספיק טוב את הלוח? המורה תתייחס אלי? ועוד כהנה וכהנה. בדיוק כמו שאנחנו מסתכלים על ההיבטים הרוחניים של תחילת השנה העברית נסתכל גם על שנת הלימודים כמקור רוחני לצמיחה להתקדמות ולעידוד ילדינו לטוב.

שנה טובה ושנת לימודים פוריה. 

 

לביאה פז, מנחת הורים ומטפלת זוגית.