4 כללים חשובים לקראת חופשה עם הילדים

בחופש הגדול משפחות רבות נוהגות לצאת לחופשה, ובמהלכה מגלים כי ישנו פער בין האופן בו דמיינו אותה, לבין איך שהיא מתנהלת בפועל. אז כיצד ניתן להיערך לכך מראש?

חדשות כיפה לאה שטרן – מרצה ומנחת הורים 24/07/19 14:03 כא בתמוז התשעט

4 כללים חשובים לקראת חופשה עם הילדים
צילום: shutterstock

משפחות רבות נוהגות לצאת לחופשה, בארץ או בחו"ל, בחופש הגדול. לקראת החופשה יש עבודת תכנון ארוכה, אריזה מתישה, התנהלות כלכלית ועוד..ועדיין, במהלך החופשה, משפחות רבות מוצאות שיש פער בין האופן בו דמיינו את החופשה, לבין איך שהיא מתנהלת בפועל. כהורים, יש לא מעט מהלכים שיסייעו לנו לשתף את הילדים כבר בשלב התכנון, ולהפוך את הבילוי המשפחתי למוצלח ומהנה במרבית זמן החופשה. להלן ארבעה כללים, שיסייעו לכם להיערך נכון לחוויה המשפחתית.

 

שיתוף הילדים בבחירת היעד

מומלץ מאד לשתף את הילדים מראש. ככל שהילדים בוגרים, יש להציג בפניהם את החלופות האפשריות ביעד, ואפילו לאפשר להם להיות שותפים בתכנון הטיול. כך, גדלים הסיכויים שכל אחד מהילדים יהנה מהטיול וגם יהיה מודע לרצונות של שאר בני המשפחה, בהתאם לגילם והעדפותיהם ויתחשב בהם.

שיתוף הילדים מראש, מייצר סוג של תכנון כללי ומאפשר וודאות. כולנו אוהבים להתנהל בוודאות. הדבר משמעותי במיוחד לילדים המגיעים לארץ זרה. הידיעה מה יהיה בחופשה, מסייעת להתאקלם בצורה מיטבית ולייצר מעין שגרה גם במקום החדש והלא מוכר.

צילום: shutterstock

 

 

הכינו אותם מה צפוי לקרות 

בדרך כלל, לפני החופשה אנו מרבים לספר על נפלאות המקום אליו נגיע. אנו מספרים על הנופים ועל האטרקציות. עם זאת, חשוב מאד לתווך לילדים גם את כל אותם רגעים פחות אטרקטיביים ולהכין אותם מראש. כך למשל נדבר על זמן ההמתנה למטוס או לתחבורה ציבורית, על נסיעות ארוכות ברכב, על עמידה בתורים ארוכים וכו'. ביחד איתם נוכל לחשוב על פעילויות שיוכלו לסייע להם ברגעים הפחות זוהרים של החופשה.

 

 

אחריות באריזה 

מומלץ להכין רשימה כללית של מספר הפריטים ההכרחיים שכדאי לקחת ובמידה והילד בוגר דיו, בהחלט ניתן להעביר את האחריות לאריזה אליו. חשוב שכל ילד יקח גם תיק אישי עם ספר, מסך, משחק, חומרי יצירה וכו'  שהוא אוהב להעברת זמן הנסיעה או הטיסה. אם הילד צעיר, ויש לו עדיין חפץ מעבר, דוגמת "שמיכי", חשוב שלא נשכח לארוז אותו. חפץ זה יסייע לילד לתחושת מוכרות גם במקום החדש אליו תגיעו.

צילום: shutterstock

 

תקציב אישי לכל ילד

בעיקר בחופשה עירונית, בה יש שפע של פיתויים, ההורים עשויים לשמוע מדי דקה את המשפט "תקנו לי". לכן, מומלץ להקציב לכל ילד תקציב לחופשה. כל ילד יבחר מה לקנות בתקציב זה בהתאם לשיקול דעתו. אנו נוכל לייעץ, אך ההחלטה תהיה של הילד בלבד. יש כאן הזדמנות ללמד את הילד התנהלות כלכלית: להבין את ערכו של הכסף, ללמוד לתעדף מבין האפשרויות, לדחות סיפוקים, לעמוד בתקציב המוגדר ולהנות מהרכישה.

החופשה המשפחתית היא הזדמנות לזמן משפחתי נטו, של צבירת חוויות משפחתיות שילוו את כל בני המשפחה לאורך שנים. אל תשכחו לאחר שתחזרו, להדפיס אלבום שתהנו לדפדף בו או לפתח תמונה מהטיול ולתלות אותה בבית. כך, גם בשגרה, תוכלו לחלוף לידה, להיזכר בחיוך בחופשה שהייתה,  ולחשוב כבר על החופשה הבאה!

 

 

הכותבת: לאה שטרן – מרצה ומנחת הורים, מכון אדלר.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן